Conspiracy

Experience a Magic format where the intrigues begin long before the first spells are cast! Revolutionary new abilities impact every part of the play experience, starting with the draft itself.

The first-ever multiplayer-focused booster set has new Magic cards with new mechanics that enhance multiplayer play. Returning favorites from throughout Magic's history round out the set and cultivate an environment of deception and treachery. The Magic: The Gathering–Conspiracy set is designed to be drafted with six to eight players who then split into groups of three or four players for free-for-all multiplayer games.

Set Name: Magic: The Gathering–Conspiracy

Number of Cards: 210
Release Date: June 6, 2014
Three-Letter Abbreviation: CNS
Twitter Hashtag: #MTGCNS

Initial Concept and Game Design: Shawn Main (lead), Dan Helland, David Humpherys, Kenneth Nagle, and Matt Tabak
Final Game Design and Development: David Humpherys (lead), Dan Emmons, K. Joseph Huber, Sam Stoddard, and Gavin Verhey, with contributions from Matt Tabak
Languages: English, Japanese, Chinese Simplified
Available in: Booster Packs

Key Points:

Multiplayer Booster Draft Format
15 Card Booster Packs (MSRP $3.99)
36 Packs per Display
Black-Bordered Cards
Magic: The Gathering—Conspiracy will not be released on Magic Online, but certain cards from the set will be made available in Vintage Masters.
There are sixty-five new cards in Conspiracy. Fifty-two of the new cards will be legal in Legacy and Vintage; thirteen cards will not.

C.R.Nom VoNom VfManaTypeF/E
14.Brago's Representative
Creature - Human Advisor

While voting, you get an additional vote. (The votes can be for different choices or for the same choice.).

Créature - humain et conseiller

Quand vous votez, vous obtenez un vote supplémentaire. (Les votes peuvent être pour des choix différents ou pour le même choix).
 Créature1/4
15.Council Guardian
Creature - Giant Soldier

Will of the council — When Council Guardian enters the battlefield, starting with you, each player votes for blue, black, red or green. Council Guardian gains protection from each color with the most votes or tied for most votes.

Créature - géant et soldat

Volonté du conseil — Quand Council Guardian arrive sur le champ de bataille, en commençant par vous, chaque joueur vote pour bleu, noir, rouge ou vert. Le Council Guardian gagne la protection contre chaque couleur avec le plus de votes ou à égalité avec celle qui a le plus de votes.
 Créature5/5
16.Council's Judgment
Sorcery

Will of the council — Starting with you, each player votes for a nonland permanent you don't control. Exile each permanent with the most votes or tied for most votes.

Rituel

Volonté du conseil — En commençant par vous, chaque joueur vote pour un permanent non-terrain que vous ne contrôlez pas. Exilez chaque permanent avec le plus de votes ou qui est à égalité pour le plus de votes.
 Rituel 
17.Custodi Soulbinders
Creature - Human Cleric

Custodi Soulbinders enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of other creatures on the battlefield.
, remove a +1/+1 counter from Custodi Soulbinders: Create a 1/1 white Spirit creature token with flying.

Créature - humain et clerc

Les Lieurs d’âme des Custodi arrivent sur le champ de bataille avec X marqueurs +1/+1 sur eux, X étant le nombre des autres créatures sur le champ de bataille.
, retirez un marqueur +1/+1 des Lieurs d’âme des Custodi : Créez un jeton de créature 1/1 blanche Esprit avec le vol.
 Créature 
18.Custodi Squire
Creature - Spirit Cleric

Flying

Will of the council — When Custodi Squire enters the battlefield, starting with you, each player votes for an artifact, creature, or enchantment card in your graveyard. Return each card with the most votes or tied for the most votes to your hand.

Créature - esprit et clerc

Vol

Volonté du conseil — Quand Council Guardian arrive sur le champ de bataille, en commençant par vous, chaque joueur vote pour une carte d'artefact, d'enchantement ou de créature dans votre cimetière. Renvoyez dans votre main chaque carte avec le plus de votes ou à égalité avec celle qui a le plus de votes.
 Créature3/3
19.Rousing of Souls
Sorcery

Parley — Each player reveals the top card of his or her library. For each nonland card revealed this way, you put a 1/1 white Spirit creature token with flying onto the battlefield. Then each player draws a card.

Rituel

Parlementation — Chaque joueur révèle la carte du dessus de sa bibliothèque. Pour chaque carte non-terrain révélée de cette manière, mettez un jeton de créature 1/1 blanche Esprit sur le champ de bataille. Puis, chaque joueur pioche une carte.
 Rituel 
67.Apex Hawks
Creature - Bird

Multikicker

Flying

Apex Hawks enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each time it was kicked.

Créature - oiseau

Multikick

Vol

Les Faucons du zénith arrivent sur le champ de bataille avec un marqueur +1/+1 sur eux pour chaque fois qu'ils ont été kickés.
 Créature2/2
71.Guardian Zendikon
Enchantment - Aura

Enchant land

Enchanted land is a 2/6 white Wall creature with defender. It's still a land.

When enchanted land is put into a graveyard, return that card to its owner’s hand.

Enchantement - aura

Enchanter : terrain

Le terrain enchanté est une créature 2/6 blanche mur avec le défenseur. C'est toujours un terrain.

Quand le terrain enchanté meurt, renvoyez cette carte dans la main de son propriétaire.
 Enchantement 
72.Intangible Virtue
Enchantment

Creature tokens you control get +1/+1 and have vigilance.

Enchantement

Les jetons de créature que vous contrôlez gagnent +1/+1 et ont la vigilance.
 Enchantement 
74.Moment of Heroism
Instant

Target creature gets +2/+2 and gains lifelink until end of turn. (Damage dealt by this creature also causes you to gain that much life.).

Éphémère

La créature ciblée gagne +2/+2 et acquiert le lien de vie jusqu'à la fin du tour. (Les blessures infligées par cette créature vous font aussi gagner autant de points de vie.).
 Éphémère 
76.Pillarfield Ox
Creature - Ox


Créature - bovidé

 Créature2/4
77.Pride Guardian
Creature - Cat Monk

Defender

Whenever Pride Guardian blocks, you gain 3 life.

Créature - chat et moine

Défenseur

À chaque fois que le Gardien de la bande bloque, vous gagnez 3 points de vie.
 Créature0/3
80.Rout
Sorcery

You may cast Rout any time you could cast an instant if you pay . more to cast it.

Destroy all creatures. They can't be regenerated.

Rituel

Vous pouvez lancer la Défaite à tout moment où vous pourriez lancer un éphémère si vous payez . de plus pour la lancer.

Détruisez toutes les créatures. Elles ne peuvent pas être régénérées.
 Rituel 
81.Silverchase Fox
Creature - Fox

, Sacrifice Silverchase Fox: Exile target enchantment.

Créature - renard

, sacrifiez le Renard chassargent : Exilez l'enchantement ciblé.
 Créature2/2
86.Valor Made Real
Instant

Target creature can block any number of creatures this turn.

Éphémère

La créature ciblée peut bloquer n'importe quel nombre de créatures ce tour-ci.
 Éphémère 
84.Swords to Plowshares
Instant

Exile target creature. Its controller gains life equal to its power.

Éphémère

Exilez la créature ciblée. Son contrôleur gagne un nombre de points de vie égal à sa force.
 Éphémère 
69.Doomed Traveler
Creature - Human Soldier

When Doomed Traveler dies, create a 1/1 white Spirit creature token with flying.

Créature - humain et soldat

Quand le Voyageur damné meurt, créez un jeton de créature 1/1 blanche Esprit avec le vol.
 Créature1/1
75.Noble Templar
Creature - Human Cleric Soldier

Vigilance

Plainscycling 2 (, Discard this card: Search your library for a Plains card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.).

Créature - humain et clerc et soldat

Vigilance

Recyclage de plaine .
 Créature3/6
73.Kor Chant
Instant

All damage that would be dealt this turn to target creature you control by a source of your choice is dealt to another target creature instead.

Éphémère

Toutes les blessures qui devraient être infligées ce tour-ci par une source de votre choix à la créature ciblée que vous contrôlez sont infligées à une autre créature ciblée à la place.
 Éphémère 
78.Pristine Angel
Creature - Angel

Flying

As long as Pristine Angel is untapped, it has protection from artifacts and from all colors.

Whenever you cast a spell, you may untap Pristine Angel.

Créature - ange

Vol

Tant que l'Ange immaculé est dégagé, il a la protection contre toutes les couleurs et contre les artefacts.

À chaque fois que vous lancez un sort, vous pouvez dégager l'Ange immaculé.
 Créature4/4
79.Reya Dawnbringer
Legendary Creature - Angel

Flying

At the beginning of your upkeep, you may return target creature card from your graveyard to the battlefield.

Créature légendaire - ange

Vol

Au début de votre entretien, vous pouvez renvoyer sur le champ de bataille la carte de créature ciblée depuis votre cimetière.
 Créature légendaire4/6
88.Wakestone Gargoyle
Creature - Gargoyle

Defender (This creature can't attack.)

Flying

: Creatures you control with defender can attack this turn as though they didn't have defender.

Créature - gargouille

Défenseur (Cette créature ne peut pas attaquer)

Vol

: Les créatures avec le défenseur que vous contrôlez peuvent attaquer ce tour-ci comme si elles n'avaient pas le défenseur .
 Créature3/4
70.Glimmerpoint Stag
Creature - Elk

Vigilance

When Glimmerpoint Stag enters the battlefield, exile another target permanent. Return that card to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.

Créature - élan

Vigilance

Quand le Cerf aux ramures rayonnantes arrive sur le champ de bataille, exilez un autre permanent ciblé. Renvoyez cette carte sur le champ de bataille sous le contrôle de son propriétaire au début de la prochaine étape de fin.
 Créature3/3
68.Courier Hawk
Creature - Bird

Flying, vigilance.

Créature - oiseau

Vol, vigilance.
 Créature1/2
66.Ajani's Sunstriker
Creature - Cat Cleric

Lifelink (Damage dealt by this creature also causes you to gain that much life.).

Créature - chat et clerc

Lien de vie (Les blessures infligées par cette créature vous font aussi gagner autant de points de vie.).
 Créature2/2
85.Unquestioned Authority
Enchantment - Aura

Enchant creature

When Unquestioned Authority enters the battlefield, draw a card.

Enchanted creature has protection from creatures.

Enchantement - aura

Enchanter : créature

Quand l'Autorité incontestable arrive sur le champ de bataille, piochez une carte.

La créature enchantée a la protection contre les créatures.
 Enchantement 
82.Soulcatcher
Creature - Bird Soldier

Flying

Whenever a creature with flying dies, put a +1/+1 counter on Soulcatcher.

Créature - oiseau et soldat

Vol

À chaque fois qu'une créature avec le vol meurt, mettez un marqueur +1/+1 sur Celui qui attrape les âmes.
 Créature1/1
83.Stave Off
Instant

Target creature gains protection from the color of your choice until end of turn.

Éphémère

La créature ciblée acquiert la protection contre la couleur de votre choix jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère 
87.Vow of Duty
Enchantment - Aura

Enchant creature

Enchanted creature gains +2/+2, has vigilance and can't attack you or a planeswalker you control.

Enchantement - aura

Enchanter : créature

La créature enchantée gagne +2/+2, a la vigilance et elle ne peut pas vous attaquer ou attaquer un planeswalker que vous contrôlez.
 Enchantement 
20.Academy Elite
Creature - Human Wizard

Academy Elite enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of instant and sorcery cards in all graveyards.
, Remove a +1/+1 counter from Academy Elite: Draw a card, then discard a card.

Créature - humain et sorcier

L'Élite de l'académie arrive sur le champ de bataille avec X marqueurs +1/+1 sur eux, X étant le nombre de cartes d'éphémère et de rituel dans tous les cimetières.
, retirez un marqueur +1/+1 de l'Élite de l'académie : Piochez une carte, puis défaussez-vous d'une carte.
 Créature 
21.Marchesa's Emissary
Creature - Human Rogue

Hexproof
Dethrone (Whenever this creature attacks the player with the most life or tied for most life, put a +1/+1 counter on it.).

Créature - humain et gredin

Défense talismanique
Détrônement (À chaque fois que cette créature attaque le joueur qui a le total de points de vie le plus élevé ou qui partage le total de points de vie le plus élevé, mettez un marqueur +1/+1 sur elle.).
 Créature2/2
22.Marchesa's Infiltrator
Creature - Human Rogue

Dethrone (Whenever this creature attacks the player with the most life or tied for most life, put a +1/+1 counter on it.)
Whenever Marchesa's Infiltrator combat damage to a player, draw a card.

Créature - humain et gredin

Détrônement (À chaque fois que cette créature attaque le joueur qui a le total de points de vie le plus élevé ou qui partage le total de points de vie le plus élevé, mettez un marqueur +1/+1 sur elle.)
À chaque fois que le Marchesa's Infiltrator inflige des blessures de combat à un joueur, piochez une carte.
 Créature2/2
23.Muzzio, Visionary Architect
Legendary Creature - Human Artificer

, : Look at the top X cards of your library, where X is the highest converted mana cost among artifacts you control. You may reveal an artifact card from among them and put it onto the battlefield. Put the rest on the bottom of your library in any order.

Créature légendaire - humain et artificier

, : Regardez les X premières cartes du dessus de votre bibliothèque, X étant le plus grand coût converti de mana parmi les artefacts que vous contrôlez. Vous pouvez révéler une carte d'artefact parmi elle et la mettre sur le champ de bataille. Mettez le reste au-dessous de votre bibliothèque dans n'importe quel ordre.
 Créature légendaire1/3
24.Plea for Power
Sorcery

Will of the council — Starting with you, each player votres for time or knowledge. If times gets more votes, take an extra turn after this one. If knowledge gets more votes or is tied, draw three cards.

Rituel

Volonté du conseil — En commencant par vous, chaque joueur vote pour temps ou connaissance. Si le temps rassemble le plus de votes, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Si la connaissance rassemble le plus de votes ou que le vote est une égalité, piochez 3 cartes.
 Rituel 
25.Split decision
Instant

Will of the council — Choose target instant or sorcery spell. Starting with you, each player votes for denial or duplication. If denial gets more votes, counter the spell. If duplication gets more votes or is tied, copy the spell. You may choose new targets for the copy.

Éphémère

Volonté du conseil — Choisissez un sort d'éphémère ou de rituel ciblé. En commençant par vous, chaque joueur vote pour déni ou duplication. Si le déni rassemble le plus de votes, contrecarrez le sort choisi. Si la duplication rassemble le plus de votes ou que le vote est une égalité, copiez le sort choisi. Vous pouvez choisir de nouvelles cibles pour la copie.
 Éphémère 
94.Crookclaw Transmuter
Creature - Bird Wizard

Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)

Flying

When Crookclaw Transmuter enters the battlefield, switch target creature's power and toughness until end of turn.

Créature - oiseau et sorcier

Flash (Vous pouvez lancer ce sort à tout moment où vous pourriez lancer un éphémère.)

Vol

Quand le Transmutateur crocheserre arrive sur le champ de bataille, échangez la force et l'endurance de la créature ciblée jusqu'à la fin du tour.
 Créature3/1
102.Misdirection
Instant

You may exile a blue card in your hand rather than pay Misdirection's mana cost.

Change the target of target spell with a single target.

Éphémère

Vous pouvez exiler une carte bleue de votre main au lieu de payer le coût de mana de l'Erreur de visée.

Changez la cible du sort ciblé qui a une cible unique.
 Éphémère 
108.Stifle
Instant

Counter target activated or triggered ability.

Éphémère

Contrecarrez la capacité activée ou déclenchée ciblée.
 Éphémère 
109.Traveler's Cloak
Enchantment - Aura

Enchant creature

As Traveler's Cloak enters the battlefield, choose a land type.

Enchanted creature has landwalk of the chosen type.

When Traveler's Cloak enters the battlefield, draw a card.

Enchantement - aura

Enchanter : créature

Au moment où la Cape du voyageur arrive sur le champ de bataille, choisissez un type de terrain.

La créature enchantée a la traversée des terrains du type choisi.

Quand la Cape du voyageur arrive sur le champ de bataille, piochez une carte.
 Enchantement 
110.Turn the Tide
Instant

Creatures your opponents control get -2/-0 until end of turn.

Éphémère

Les créatures que vos adversaires contrôlent gagnent -2/-0 jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère 
111.Wind Dancer
Creature - Faerie

Flying

: Target creature gains flying until end of turn.

Créature - peuple fée

Vol

: La créature ciblée acquiert le vol jusqu'à la fin du tour.
 Créature1/1
97.Fact or Fiction
Instant

Reveal the top five cards of your library. An opponent separates those cards into two piles. Put one pile into your hand and the other into your graveyard.

Éphémère

Révélez les cinq cartes du dessus de votre bibliothèque. Un adversaire sépare ces cartes en deux tas faces visibles. Mettez un de ces tas dans votre main et l'autre dans votre cimetière.
 Éphémère 
101.Minamo Scrollkeeper
Creature - Human Wizard

Defender (This creature can't attack.)

Your maximum hand size is increased by one.

Créature - humain et sorcier

Défenseur

La taille maximum de votre main est augmentée de un.
 Créature2/3
92.Breakthrough
Sorcery

Draw four cards, then choose X cards in your hand and discard the rest.

Rituel

Piochez quatre cartes, puis choisissez X cartes de votre main et défaussez-vous du reste.
 Rituel 
106.Shoreline Ranger
Creature - Bird Soldier

Flying

Islandcycling .

Créature - oiseau et soldat

Vol

Recyclage d'île .
 Créature3/4
95.Dream Fracture
Instant

Counter target spell. Its controller draws a card.

Draw a card.

Éphémère

Contrecarrez le sort ciblé. Son contrôleur pioche une carte.

Piochez une carte.
 Éphémère 
104.Reckless Scholar
Creature - Human Wizard

: Target player draws a card, then discards a card.

Créature - humain et sorcier

: Le joueur ciblé pioche une carte, puis se défausse d'une carte.
 Créature2/1
93.Compulsive Research
Sorcery

Target player draws three cards. Then that player discards two cards unless he or she discards a land card.

Rituel

Le joueur ciblé pioche trois cartes. Puis il se défausse de deux cartes à moins qu'il ne se défausse d'une carte de terrain.
 Rituel 
96.Enclave Elite
Creature - Merfolk Soldier

Multikicker

Islandwalk

Enclave Elite enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each time it was kicked.

Créature - ondin et soldat

Multikick

Traversée des îles

L'Élite de l'Enclave arrive sur le champ de bataille avec un marqueur +1/+1 sur elle pour chaque fois qu'elle a été kickée.
 Créature2/2
91.Brainstorm
Instant

Draw three cards, then put two cards from your hand on top of your library in any order.

Éphémère

Piochez trois cartes, puis mettez deux cartes de votre main au-dessus de votre bibliothèque dans l'ordre de votre choix.
 Éphémère