Souverain Félidar en empereur.

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Clinsunset

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Envoyé par Clinsunset le Mercredi 14 Décembre 2011 à 01:54


Voilà, je suis en train de monter un petit deck fun pour m'amuser avec des amis et jouer en casual.
Mais je me suis rendu compte qu'il pourrait être excellent en empereur.

http://www.magiccorporation.com/gathering-decks-view-56931-deck-fun-test-pv.html

J'ai donc eu envie de le tester dans mon association de JDR, mais juste avant la partie on s'est posé la question de savoir comment jouer le souverain félidat dans ce cas.
à combien doit on fixer le total à gagner ? Serais-ce comme en troll ?

On l'a joué avec le total à 80.

Finalement je suis très mal sorti, mais ça c'est une autre histoire.



A combien devrais-je alors réellement définir le total .?

[ Dernière modification par Clinsunset le 14 déc 2011 à 01h54 ]

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blah

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Envoyé par blah le Jeudi 15 Décembre 2011 à 09:23


Hello Clinsunset,

Les règles officielles de l'empereur sont très courtes ! Je te les copie après ma réponse. Tu verras qu'il n'y a aucune précision pour ton souverain, donc le nombre officiel est 40. Maintenant, c'est surtout un format à jouer entre amis donc si vous voulez changer les chiffres, rien ne vous en empêche ! (Ah au fait les pv ne sont pas partagés en empereur, donc je vois pas vraiment pourquoi souverain serait meilleur )

Ah, ça me rappelle quand on avait décidé que chaque joueur avait le droit de choisir un type de créature sur Oppresseur inhumain Nous étions jeunes et fous à l'époque.

809. Emperor Variant

809.1. The Emperor variant involves two or more teams of three players each.

809.2. Each team sits together on one side of the table. Each team decides the order in which it's seated. Each team has one emperor, who sits in the middle of the team. The remaining players on the team are generals whose job is to protect the emperor.

809.3. The Emperor variant uses the following default options.

809.3a The range of influence is limited to 2 for emperors and 1 for generals. See rule 801, "Limited Range of Influence Option."

809.3b Emperor games use the deploy creatures option (see rule 804).

809.3c A player can attack only an opponent seated immediately next to him or her.
Example: At the start of an Emperor game, neither emperor can attack any opponents, even though both of the opposing generals are within their spell range.

809.4. Randomly determine which emperor goes first. Turn order goes to the players' left.

809.5. The Emperor variant includes the following specifications for winning and losing the game. All other rules for ending the game also apply. (See rule 104.)

809.5a A team wins the game if its emperor wins.

809.5b A team loses the game if its emperor loses.

809.5c The game is a draw for a team if the game is a draw for its emperor.

809.6. The Emperor variant can also be played with any number of equally sized teams. If the teams have more than three players, the range of influence of each player should be adjusted.

809.6a Each general's range of influence should be the minimum number that allows one general from an opposing team to begin the game within his or her range of influence. Each emperor's range of influence should be the minimum number that allows two generals from opposing teams to begin the game within his or her range of influence. Players should be seated such that no emperor begins the game within the range of influence of another emperor.
Example: In an Emperor game between two teams of four players each, the player configuration (either clockwise or counterclockwise around the table) should be: Team A general 1, Team A emperor, Team A general 2, Team A general 3, Team B general 1, Team B emperor, Team B general 2, Team B general 3. Each emperor has range of influence 3. Each general 2 has range of influence 2. Each general 1 and general 3 has range of influence 1.

809.7. In the Emperor variant, a team's resources (cards in hand, mana, and so on) are not shared. Teammates may review each other's hands and discuss strategies at any time. Teammates can't manipulate each other's cards or permanents.

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super

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Envoyé par super le Samedi 17 Décembre 2011 à 20:00


C'est 40, il n'y a aucune raison que ce soit autre chose. Au passage, c'est également 40 en troll.
Dernière remarque: la variante empereur utilise la portée limite d'influence, ce qui veut dire qu'un effet qui fait gagner la partie à un joueur fait à la place perdre la partie à chaque adversaire de ce joueur situé à la portée du premier joueur. Par exemple, si tu es l'empereur, qu'il y a encore tous les joueurs, et que tu devrais gagner la partie, les deux généraux adverses vont la perdre, mais la partie va continuer.


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