Changement de règle Tà2T

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Tsurugi-Aisuhino

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Envoyé par Tsurugi-Aisuhino le Lundi 16 Avril 2018 à 17:11


Yo !
810.7

Here's the big Two-Headed Giant change—we're no longer dealing with "attack the team, use some mental gymnastics to figure out the defending player." Now you simply attack players or planeswalkers, not the team.

This results in a handful of changes: Propaganda effects are worse, but prevention effects can be used sensibly. Plainswalkers and planeswalkers both behave pretty much the same, except you can't attack one player and call the other your defending player. Saboteur triggers ("when this deals combat damage . . . can be anticipated more meaningfully.

These changes bring Two-Headed Giant's combat exactly in line with Archenemy, using the same shared team turns system of combat. The only difference is that the team's life total goes down rather than the individual's.


Ces changements changent-ils la façon dont l'équipe bloque ?
C'est pas vraiment précisé, du coup j'imagine que non, mais en même temps si t'attaques un joueur précisément..?

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Olxinos

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Envoyé par Olxinos le Lundi 16 Avril 2018 à 17:41


J'imagine que ça vient de ?
Le dernier paragraphe :
These changes bring Two-Headed Giant's combat exactly in line with Archenemy, using the same shared team turns system of combat. The only difference is that the team's life total goes down rather than the individual's.

laisse supposer qu'on peut bloquer comme dans une partie actuelle d'archenemy, donc a priori partager les bloqueurs (depuis l'archenemy nicol bolas). De même aucune des règles ci-dessous (qui s'appliquent d'ailleurs en archenemy) ne semble vraiment incompatible avec ces changements (en particulier la 805.10b qui n'est justement pas appliquée dans le 2HG actuel, mais l'est en archenemy), ni n'ont été explicitement annoncées comme changées :
805.10. The shared team turns option uses different combat rules than other multiplayer options.

805.10a Each team’s creatures attack the other team as a group. During the combat phase, the active team is the attacking team and each player on the active team is an attacking player. Likewise, the nonactive team is the defending team and each player on the nonactive team is a defending player.

805.10b As the declare attackers step begins, the active team declares attackers. For each attacking creature, the attacking team announces which defending player or planeswalker that creature is attacking. The active team has one combined attack, and that set of attacking creatures must be legal as a whole. See rule 508.1.

805.10d As the declare blockers step begins, the defending team declares blockers. Creatures controlled by the defending players can block creatures attacking any player on the defending team or attacking a planeswalker controlled by one of those players. The defending team has one combined block, and that set of blocking creatures must be legal as a whole. See rule 509.1.


(Et ça me semble un changement un peu trop gros pour oublier de le mentionner aussi.)

Après, j'imagine qu'il faudrait avoir les nouvelles règles complètes ou une confirmation de WotC pour être absolument certain, mais a priori, il ne devrait pas y avoir de changement de ce côté.


Tsurugi-Aisuhino

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Envoyé par Tsurugi-Aisuhino le Mardi 17 Avril 2018 à 17:21


Donc pour l'instant ça serait plutôt de la déduction  .
Mais quoi qu'il en soit, ça semble logique de garder le fonctionnement des bloqueurs, ne serait-ce que pour pas perturber le fonctionnement même

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Écureuil Powa !

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