C. | R. | Nom Vo | Nom Vf | Mana | Type | F/E | Edition | |
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15. | Trouble in Pairs Enchantment If an opponent would begin an extra turn, that player skips that turn instead. Whenever an opponent attacks you with two or more creatures, draws their second card each turn, or casts their second spell each turn, you draw a card. | Les problèmes viennent par deux Enchantement Si un adversaire devait commencer un tour supplémentaire, ce joueur passe ce tour à la place. À chaque fois qu'un adversaire vous attaque avec au moins deux créatures, qu'il pioche sa deuxième carte à chaque tour ou qu'il lance son deuxième sort à chaque tour, vous piochez une carte. | Enchantement | Meurtres au manoir Karlov : Commander | ||||
326. | Trouble in Pairs Enchantment If an opponent would begin an extra turn, that player skips that turn instead. Whenever an opponent attacks you with two or more creatures, draws their second card each turn, or casts their second spell each turn, you draw a card. | Les problèmes viennent par deux Enchantement Si un adversaire devait commencer un tour supplémentaire, ce joueur passe ce tour à la place. À chaque fois qu'un adversaire vous attaque avec au moins deux créatures, qu'il pioche sa deuxième carte à chaque tour ou qu'il lance son deuxième sort à chaque tour, vous piochez une carte. | Enchantement | Meurtres au manoir Karlov : Commander | ||||
83. | Time Walk Sorcery Take an extra turn after this one. | Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Alpha | ||||
84. | Time Walk Sorcery Take an extra turn after this one. | Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Beta | ||||
58. | Wormfang Manta Creature - Nightmare Fish Beast Flying When Wormfang Manta enters the battlefield, you skip your next turn. When Wormfang Manta leaves the battlefield, you take an extra turn after this one. | Raie manta asticroc Créature - cauchemar et poisson et bête Vol Quand la Raie manta asticroc arrive sur le champ de bataille, vous passez votre prochain tour. Quand la Raie manta quitte le champ de bataille, vous jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Créature | 6/1 | Jugement | |||
38. | Capture of Jingzhou Sorcery Take an extra turn after this one. | Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Portal Three Kindgoms | ||||
97. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Distorsion temporelle Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Tempête | ||||
84. | Time Walk Sorcery Take an extra turn after this one. | Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Unlimited | ||||
41. | Second Chance Enchantment At the beginning of your upkeep, if you have 5 or less life, sacrifice Second Chance. If you do, take an extra turn after this one. | Seconde chance Enchantement Au début de votre entretien, si vous avez 5 points de vie ou moins, sacrifiez la Seconde chance. Si vous faites ainsi, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Enchantement | L'Héritage d'Urza | ||||
24. | Beacon of Tomorrows Sorcery Target player takes an extra turn after this one. Shuffle Beacon of Tomorrows into its owner's library. | Flambeau de l'Avenir Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. Mélangez le Flambeau de l'Avenir à la bibliothèque de son propriétaire. | Rituel | Cinquième Aube | ||||
93. | Walk the Aeons Sorcery Buyback—Sacrifice three Islands. (You may sacrifice three islands as you cast this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.) Target player takes an extra turn after this one. | Au travers des éons Rituel Rappel — Sacrifiez trois îles. (Vous pouvez sacrifier trois iles au moment où vous jouez ce sort. Si vous faites ainsi, mettez cette carte dans votre main au moment ou elle se résout.) Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Spirale Temporelle | ||||
56. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Starter | ||||
95. | Wanderwine Prophets Creature - Merfolk Wizard Champion a Merfolk Whenever Wanderwine Prophets deals combat damage to a player, you may sacrifice a Merfolk. If you do, take an extra turn after this one. | Prophètes de Vinerrance Créature - ondin et sorcier Appui d'ondin À chaque fois que les Prophètes de Vinerrance infligent des blessures de combat à un joueur, vous pouvez sacrifier un ondin. Si vous faites ainsi, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Créature | 4/4 | Lorwyn | |||
16. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | DCI Judge Gift | ||||
45. | Notorious Throng Tribal sorcery - Rogue Prowl Put X 1/1 black Faerie Rogue creature tokens with flying onto the battlefield, where X is the damage dealt to your opponents this turn. If Notorious Throng's prowl cost was paid, take an extra turn after this one. | Cohue notoire Rituel tribal - gredin Incursion Mettez sur le champ de bataille X jetons de créature 1/1 noire Peuple fée et Gredin avec le vol, X étant le nombre de blessures infligées à vos adversaire ce tour-ci. Si le coût d'incursion de la Cohue notoire a été payé, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel tribal | Lèveciel | ||||
50. | Savor the Moment Sorcery Take an extra turn after this one. Skip the untap step of that turn. | Savourer l'instant Rituel Jouez un autre tour après celui-ci. Passez l'étape de dégagement de ce tour supplémentaire. | Rituel | Sombrelande | ||||
75. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Distorsion temporelle Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Magic 2010 | ||||
75. | Lighthouse Chronologist Creature - Human Wizard Level up U [Level 4-6] (2/4) [Level 7+] At the beginning of each end step, if it's not your turn, take another turn after this one. (3/5). | Chronologue du phare Créature - humain et sorcier Montée de niveau U [Niveau 4-6] (2/4) [Niveau 7+] Au début de chaque étape de fin, si ce n'est pas votre tour, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. (3/5). | Créature | 1/3 | L'Ascension des Eldrazi | |||
81. | Temporal Mastery Sorcery Take an extra turn after this one. Exile Temporal Mastery. Miracle (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.). | Maîtrise temporelle Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez la Maîtrise temporelle. Miracle (Vous pouvez lancer cette carte pour son coût de miracle quand vous la piochez si c'est la première carte que vous avez pioché ce tour-ci.). | Rituel | Avacyn Ressuscitée | ||||
49. | Search the City Enchantment When Search the City enters the battlefield, exile the top five cards of your library. Whenever you play a card with the same name as one of the exiled cards, you may put one of those cards with that name into its owner's hand. Then if there are no cards exiled with Search the City, sacrifice it. If you do, take an extra turn after this one. | Fouille de la cité Enchantement Quand la fouille de la cité arrive sur le champ de bataille, exilez les cinq cartes du dessus de votre bibliothèque. À chaque fois que vous jouez une carte ayant le même nom que l'une des cartes exilées, vous pouvez mettre une de ces cartes ayant ce nom dans la main de son propriétaire. Puis, s'il n'y a plus aucune carte exilée par la Fouille de la cité, sacrifiez-la. Si vous faites ainsi, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Enchantement | Retour sur Ravnica | ||||
50. | Sage of Hours Creature - Human Wizard Heroic — Whenever you cast a spell that targets Sage of Hours, put a +1/+1 counter on it. Remove all +1/+1 counters from Sage of Hours: For each five counters removed this way, take an extra turn after this one. | Sage des heures Créature - humain et sorcier Héroïque — À chaque fois que vous lancez un sort qui cible le Sage des heures, mettez un marqueur +1/+1 sur le Sage des heures. Retirez tous les marqueurs +1/+1 du Sage des heures : Pour chaque cinq marqueurs retirés de cette manière, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Créature | 1/1 | Incursion dans Nyx | |||
24. | Plea for Power Sorcery Will of the council — Starting with you, each player votres for time or knowledge. If times gets more votes, take an extra turn after this one. If knowledge gets more votes or is tied, draw three cards. | Rituel Volonté du conseil — En commencant par vous, chaque joueur vote pour temps ou connaissance. Si le temps rassemble le plus de votes, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Si la connaissance rassemble le plus de votes ou que le vote est une égalité, piochez 3 cartes. | Rituel | Conspiracy | ||||
55. | Temporal Trespass Sorcery Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for .) Take an extra turn after this one. Exile Temporal Trespass. | Intrusion temporelle Rituel Fouille (Chaque carte que vous exilez depuis votre cimetière en lançant ce sort paye .) Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez l'Intrusion temporelle. | Rituel | Destin Reforgé | ||||
80. | Part the Waterveil Sorcery Take an extra turn after this one. Exile Part the Waterveil. Awaken 6 — (If you cast this spell for , also put six +1/+1 counters on target land you control and it becomes a 0/0 Elemental creature with haste. It's still a land.). | Ouvrir le Voile d'Eau Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez Ouvrir le Voile d'Eau. Éveil 6 — (Si vous lancez ce sort pour , mettez également six marqueurs +1/+1 sur le terrain ciblé que vous contrôlez et il devient une créature Élémental 0/0 avec la célérité. C'est toujours un terrain.). | Rituel | La bataille de Zendikar | ||||
30. | Expropriate Sorcery Council's dilemma — Starting with you, each player votes for time or money. For each time vote, take an extra turn after this one. For each money vote, choose a permanent owned by the voter and gain control of it. Exile Expropriate. | Rituel Council's dilemma — En commençant par vous, chaque joueur vote pour « temps » ou « argent ». Pour chaque vote « temps », jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Pour chaque vote « argent », choisissez un permanent possédé par le votant et acquérez le contrôle de celui-ci. Exilez l'Expropriate. | Rituel | Conspiracy : Take the Crown | ||||
106. | Temporal Manipulation Sorcery Take an extra turn after this one. | Manipulation temporelle Rituel Jouez un tour supplémentaire aprés celui-ci. | Rituel | DCI Judge Gift | ||||
122. | Capture of Jingzhou Sorcery Take an extra turn after this one. | Rituel Jouez un tour supplémentaire aprés celui-ci. | Rituel | DCI Judge Gift | ||||
54. | Temporal Mastery Sorcery Take an extra turn after this one. Exile Temporal Mastery. Miracle (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.). | Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez la Maîtrise temporelle. Miracle (Vous pouvez lancer cette carte pour son coût de miracle quand vous la piochez si c'est la première carte que vous avez pioché ce tour-ci.). | Rituel | Modern Masters 2017 | ||||
2. | Beacon of Tomorrows Sorcery Target player takes an extra turn after this one. Shuffle Beacon of Tomorrows into its owner's library. | Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. Mélangez le Flambeau de l'Avenir à la bibliothèque de son propriétaire. | Rituel | Duel Decks : Mind vs. Might | ||||
59. | Timestream Navigator Creature - Human Pirate Wizard Ascend (If you control ten or more permanents, you gain The City's Blessing for the rest of the game.) , , Put Timestream Navigator on the bottom of its owner's library: Take an extra turn after this one. Activate this ability only if you have the city's blessing. | Navigatrice du flux temporel Créature - humain et pirate et sorcier Ascension (Si vous contrôlez au moins dix permanents, vous gagnez l'agrément de la cité pour le reste de la partie.) , , Mettez la Navigatrice du flux temporel au dessous de la bibliothèque de son propriétaire : Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. N'activez cette capacité que si vous avez l'agrément de la cité. | Créature | 1/1 | Les combattants d'Ixalan | |||
12. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Distorsion temporelle Rituel Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Explorers of Ixalan | ||||
55. | Karn's Temporal Sundering Legendary Sorcery (You may cast a legendary sorcery only if you control a legendary creature or planeswalker.) Target player takes an extra turn after this one. Return up to one target nonland permanent to its owner's hand. Exile Karn's Temporal Sundering. | Déchirure temporelle de Karn Rituel légendaire (Vous ne pouvez lancer un rituel légendaire que si vous contrôlez une créature légendaire ou un planeswalker.) Le joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. Renvoyez jusqu'à un permanent non-terrain ciblé dans la main de son propriétaire. Exilez la Déchirure temporelle de Karn. | Rituel légendaire | Dominaria | ||||
1. | Mu Yanling Legendary Planeswalker - Yanling [+2]: Target creature can't be blocked this turn. [-3]: Draw two cards. [-10] : Tap all creatures your opponents control. You take an extra turn after this one. | Planeswalker légendaire - Yanling [+2]: La créature ciblée ne peut pas être bloquée ce tour-ci. [-3]: Piochez deux cartes [-10] : Engagez toutes les créatures que vos adversaires contrôlent. Vous jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Planeswalker légendaire | /5 | Jiang Yanggu & Mu Yanling | |||
306. | Nexus of Fate Instant Take an extra turn after this one. If Nexus of Fate would be put into a graveyard from anywhere, reveal Nexus of Fate and shuffle it into its owner's library instead. | Nexus du destin Éphémère Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Si le Nexus du destin devait être mis dans un cimetière d'où qu'il vienne, révélez le Nexus du destin et mélangez-le dans la bibliothèque de son propriétaire à la place. | Éphémère | Edition de Base 2019 | ||||
33. | Eon Frolicker Creature - Elemental Otter Flying When Eon Frolicker enters the battlefield, if you cast it, target opponent takes an extra turn after this one. Until your next turn, you and planeswalkers you control gain protection from that player. | Batifoleur des éons Créature - élémental et loutre Vol Quand le Batifoleur des éons arrive sur le champ de bataille, si vous l'avez lancé, l'adversaire ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. Jusqu'à votre prochain tour, vous et les planeswalkers que vous contrôlez acquérez la protection contre ce joueur. | Créature | 5/5 | Commander 2020 | |||
41. | Alrund's Epiphany Sorcery Create two 1/1 blue Bird creature tokens with flying. Take an extra turn after this one. Exile Alrund's Epiphany. Foretell (During your turn, you may pay and exile this card from your hand face down. Cast it on a later turn for its foretell cost.). | Révélation d'Alründ Rituel Créez deux jetons de créature 1/1 bleue Oiseau avec le vol. Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez la Révélation d'Alründ. Prédiction (Pendant votre tour, vous pouvez payer et exiler cette carte depuis votre main face cachée. Lancez-la pendant un autre tour pour son coût de prédiction.). | Rituel | Kaldheim | ||||
295. | Alrund's Epiphany Sorcery Create two 1/1 blue Bird creature tokens with flying. Take an extra turn after this one. Exile Alrund's Epiphany. Foretell (During your turn, you may pay . and exile this card from your hand face down. Cast it on a later turn for its foretell cost.). | Révélation d'Alründ Rituel Créez deux jetons de créature 1/1 bleue Oiseau avec le vol. Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Exilez la Révélation d'Alründ. Prédiction (Pendant votre tour, vous pouvez payer . et exiler cette carte depuis votre main face cachée. Lancez-la pendant un autre tour pour son coût de prédiction.). | Rituel | Kaldheim | ||||
98. | Walk the Aeons Sorcery Buyback — Sacrifice three Islands. (You may pay the buyback cost in addition to any other costs as you cast this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.) Target player takes an extra turn after this one. | Au travers des éons Rituel Rappel — Sacrifiez trois îles. (Vous pouvez payer le coût de rappel en plus de n'importe quel autre coût au moment où vous lancez ce sort. Si vous faites ainsi, mettez cette carte dans votre main au moment où elle se résout.) Un joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Spirale Temporelle Remastered | ||||
22. | Time Warp Sorcery Target player takes an extra turn after this one. | Distorsion temporelle Rituel Un joueur ciblé joue un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Strixhaven Mystical Archive | ||||
33. | Notorious Throng Sorcery - Rogue Prowl Create X 1/1 black Faerie Rogue creature tokens with flying, where X is the damage dealt to your opponents this turn. If this spell's prowl cost was paid, take an extra turn after this one. | Cohue notoire Rituel - gredin Incursion Créez X jetons de créature 1/1 noire Peuple fée et Gredin avec le vol, X étant le nombre de blessures infligées à vos adversaire ce tour-ci. Si le coût d'incursion de ce sort a été payé, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Renaissance de Zendikar Commander | ||||
55. | Phone a Friend Sorcery Call someone and ask them to choose one. If they don't answer, an opponent chooses one. (Don't explain anything else. You choose targets.) • A— Gain control of target creature you don't control. • B— Choose target creature you control. Create two tokens that are each copies of it. • C— Take an extra turn after this one. • D— Draw seven cards. | Rituel Appelez une personne et demandez-lui de choisir l'un. Si elle ne répond pas, un adversaire choisit l'un. (N'expliquez rien d'autre. Vous choisissez les cibles.) • A— Acquérez le contrôle d'une créature ciblée que vous ne contrôlez pas. • B— Choisissez une créature ciblée que vous contrôlez. Créez deux jetons qui en sont chacune des copies. • C— Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. • D— Piochez sept cartes. | Rituel | Unfinity | ||||
340. | Phone a Friend Sorcery Call someone and ask them to choose one. If they don't answer, an opponent chooses one. (Don't explain anything else. You choose targets.) • A — Gain control of target creature you don't control. • — Choose target creature you control. Create two tokens that are each copies of it. • — Take an extra turn after this one. • D — Draw seven cards. | . Rituel Appelez une personne et demandez-lui de choisir l'un. Si elle ne répond pas, un adversaire choisit l'un. (N'expliquez rien d'autre. Vous choisissez les cibles.) • A — Acquérez le contrôle d'une créature ciblée que vous ne contrôlez pas. • — Choisissez une créature ciblée que vous contrôlez. Créez deux jetons qui en sont chacune des copies. • — Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. • D — Piochez sept cartes. | Rituel | Unfinity | ||||
341. | Phone a Friend Sorcery Call someone and ask them to choose one. If they don't answer, an opponent chooses one. (Don't explain anything else. You choose targets.) • A — Gain control of target creature you don't control. • B- Choose target creature sou control. Create two tokens that are each copies of it. • — Take an extra turn after this one. • D — Draw seven cards. | Rituel Appelez une personne et demandez-lui de choisir l'un. Si elle ne répond pas, un adversaire choisit l'un. (N'expliquez rien d'autre. Vous choisissez les cibles.) • A — Acquérez le contrôle d'une créature ciblée que vous ne contrôlez pas. • — Choisissez une créature ciblée que vous contrôlez. Créez deux jetons qui en sont chacune des copies. • — Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. • D — Piochez sept cartes. | Rituel | Unfinity | ||||
56. | Ichormoon Gauntlet Artifact Planeswalkers you control have ": Proliferate" and "-1: Take an extra turn after this one." Whenever you cast a noncreature spell, choose a counter on target permanent. Put an additional counter of that kind on that permanent. | Gantelet de sanielune Artefact Les planeswalkers que vous contrôlez ont ": Proliférez" et "-1: Jouez un tour supplémentaire après celui-ci." À chaque fois que vous lancez un sort non-créature, choisissez un marqueur sur un permanent ciblé. Mettez un marqueur supplémentaire de la même sorte sur ce permanent. | Artefact | Tous Phyrexians | ||||
348. | Ichormoon Gauntlet Artifact Planeswalkers you control have ": Proliferate" and "-1: Take an extra turn after this one." Whenever you cast a noncreature spell, choose a counter on target permanent. Put an additional counter of that kind on that permanent. | Gantelet de sanielune Artefact Les planeswalkers que vous contrôlez ont ": Proliférez" et "-1: Jouez un tour supplémentaire après celui-ci." À chaque fois que vous lancez un sort non-créature, choisissez un marqueur sur un permanent ciblé. Mettez un marqueur supplémentaire de la même sorte sur ce permanent. | Artefact | Tous Phyrexians | ||||
61. | Lost Isle Calling Enchantment Whenever you scry, put a verse counter on Lost Isle Calling. , Exile Lost Isle Calling: Draw a card for each verse counter on Lost Isle Calling. If it had seven or more verse counters on it, take an extra turn after this one. Activate only as a sorcery. | Appel de l'Île Perdue Enchantement À chaque fois que vous appliquez le regard, mettez un marqueur "verset" sur l'Appel de l'Île Perdue. , exilez l'Appel de l'Île Perdue : Piochez une carte pour chaque marqueur "verset" sur l'Appel de l'Île Perdue. S'il a au moins sept marqueurs "verset" sur lui, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. N'activez que lorsque vous pourriez lancer un rituel. | Enchantement | Le Seigneur des Anneaux Chroniques de la Terre du Milieu | ||||
444. | Lost Isle Calling Enchantment Whenever you scry, put a verse counter on Lost Isle Calling. , Exile Lost Isle Calling: Draw a card for each verse counter on Lost Isle Calling. If it had seven or more verse counters on it, take an extra turn after this one. Activate only as a sorcery. | Appel de l'Île Perdue Enchantement À chaque fois que vous appliquez le regard, mettez un marqueur "verset" sur l'Appel de l'Île Perdue. , exilez l'Appel de l'Île Perdue : Piochez une carte pour chaque marqueur "verset" sur l'Appel de l'Île Perdue. S'il a au moins sept marqueurs "verset" sur lui, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. N'activez que lorsque vous pourriez lancer un rituel. | Enchantement | Le Seigneur des Anneaux Chroniques de la Terre du Milieu | ||||
195. | Plea for Power Sorcery Will of the council — Starting with you, each player votes for time or knowledge. If time gets more votes, take an extra turn after this one. If knowledge gets more votes or the vote is tied, draw three cards. | Supplique de pouvoir Rituel Volonté du conseil — En commençant par vous, chaque joueur vote pour temps ou connaissance. Si temps gagne plus de votes, jouez un tour supplémentaire après celui-ci. Si connaissance gagne plus de votes ou que les votes sont à égalité, piochez trois cartes. | Rituel | Le Seigneur des Anneaux : chroniques de la Terre du Milieu Commander | ||||
79. | Capture of Jingzhou Sorcery Take an extra turn after this one. | Prise de Jingzhou Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Commander Masters | ||||
483. | Capture of Jingzhou Sorcery Take an extra turn after this one. | Prise de Jingzhou Rituel Jouez un tour supplémentaire après celui-ci. | Rituel | Commander Masters |