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C.R.Nom VoNom VfManaTypeF/EEdition
258.Zurgo and Ojutai
Legendary Creature - Orc Dragon

Flying, haste
Zurgo and Ojutai has hexproof as long as it entered the battlefield this turn.
Whenever one or more Dragons you control deal combat damage to a player or battle, look at the top three cards of your library. Put one of them into your hand and the rest on the bottom of your library in any order. You may return one of those Dragons to its owner's hand.
Zurgo et Ojutaï
Créature légendaire - orque et dragon

Vol, célérité
Zurgo et Ojutaï ont la défense talismanique pendant le tour où ils sont arrivés sur le champ de bataille.
À chaque fois qu'au moins un dragon que vous contrôlez inflige des blessures de combat à un joueur ou à une bataille, regardez les trois cartes du dessus de votre bibliothèque. Mettez l'une d'elles dans votre main et le reste au-dessous de votre bibliothèque dans l'ordre de votre choix. Vous pouvez renvoyer un de ces dragons dans la main de son propriétaire.
 Créature légendaire4/4L'Invasion des Machines
319.Zurgo and Ojutai
Legendary Creature - Orc Dragon

Flying, haste
Zurgo and Ojutai has hexproof as long as it entered the battlefield this turn.
Whenever one or more Dragons you control deal combat damage to a player or battle, look at the top three cards of your library. Put one of them into your hand and the rest on the bottom of your library in any order. You may return one of those Dragons to its owner's hand.
Zurgo et Ojutaï
Créature légendaire - orque et dragon

Vol, célérité
Zurgo et Ojutaï ont la défense talismanique pendant le tour où ils sont arrivés sur le champ de bataille.
À chaque fois qu'au moins un dragon que vous contrôlez inflige des blessures de combat à un joueur ou à une bataille, regardez les trois cartes du dessus de votre bibliothèque. Mettez l'une d'elles dans votre main et le reste au-dessous de votre bibliothèque dans l'ordre de votre choix. Vous pouvez renvoyer un de ces dragons dans la main de son propriétaire.
 Créature légendaire4/4L'Invasion des Machines
228.Zur, Eternal Schemer
Legendary Creature - Human Wizard

Flying
Enchantment creatures you control have deathtouch, lifelink, and hexproof.
: Target non-Aura enchantment you control becomes a creature in addition toits other types and has base power and base toughness each equal to its mana value.
Zur, intrigant éternel
Créature légendaire - humain et sorcier

Vol
Les créatures-enchantements que vous contrôlez ont le contact mortel, le lien de vie et la défense talismanique.
: L'enchantement non-Aura ciblé que vous contrôlez devient une créature en plus de ses autres types et a une force et une endurance de base chacune égales à sa valeur de mana.
 Créature légendaire1/4Dominaria Uni
327.Zur, Eternal Schemer
Legendary Creature - Human Wizard

Flying
Enchantment creatures you control have deathtouch, lifelink, and hexproof.
: Target non-Aura enchantment you control becomes a creature in addition to its other types and has base power and base toughness each equal to its mana value.
Zur, intrigant éternel
Créature légendaire - humain et sorcier

Vol
Les créatures-enchantements que vous contrôlez ont le contact mortel, le lien de vie et la défense talismanique.
: L'enchantement non-Aura ciblé que vous contrôlez devient une créature en plus de ses autres types et a une force et une endurance de base chacune égales à sa valeur de mana.
 Créature légendaire4/1Dominaria Uni
368.Zur, Eternal Schemer
Legendary Creature - Human Wizard

Flying
Enchantment creatures you control have deathtouch, lifelink, and hexproof.
: Target non-Aura enchantment you control becomes a creature in addition to its other types and has base power and base toughness each equal to its mana value.
Zur, intrigant éternel
Créature légendaire - humain et sorcier

Vol
Les créatures-enchantements que vous contrôlez ont le contact mortel, le lien de vie et la défense talismanique.
: L'enchantement non-Aura ciblé que vous contrôlez devient une créature en plus de ses autres types et a une force et une endurance de base chacune égales à sa valeur de mana.
 Créature légendaire1/4Dominaria Uni
217.Wrenn and Realmbreaker
Legendary Planeswalker - Wrenn

Lands you control have ": Add one mana of any color."
(+1)Up to one target land you control becomes a 3/3 Elemental creature with vigilance, hexproof, and haste until your next turn. It's still a land.
(-2)Mill three cards. You may put a permanent card from among the milled cards into your hand.
(-7)You get an emblem with "You may play lands and cast permanent spells from your graveyard.".
Wrenn et le Briseroyaume
Planeswalker légendaire - Wrenn

Les terrains que vous contrôlez ont ": Ajoutez un mana de la couleur de votre choix."
(+1)Jusqu'à un terrain ciblé que vous contrôlez devient une créature 3/3 Élémental avec la vigilance, la défense talismanique et la célérité jusqu'à votre prochain tour. C'est toujours un terrain.
(-2)Meulez trois cartes. Vous pouvez mettre dans votre main une carte de permanent parmi les cartes meulées.
(-7)Vous gagnez un emblème avec "Vous pouvez jouer des terrains et lancer des sorts de permanent depuis votre cimetière.".
 Planeswalker légendaire/4L'Invasion des Machines
322.Wrenn and Realmbreaker
Legendary Planeswalker - Wrenn

Lands you control have ": Add one mana of any color."
(+1)Up to one target land you control becomes a 3/3 Elemental creature with vigilance, hexproof, and haste until your next turn. It's still a land.
(-2)Mill three cards. You may put a permanent card from among the milled cards into your hand.
(-7)You get an emblem with "You may play lands and cast permanent spells from your graveyard.".
Wrenn et le Briseroyaume
Planeswalker légendaire - Wrenn

Les terrains que vous contrôlez ont ": Ajoutez un mana de la couleur de votre choix."
(+1)Jusqu'à un terrain ciblé que vous contrôlez devient une créature 3/3 Élémental avec la vigilance, la défense talismanique et la célérité jusqu'à votre prochain tour. C'est toujours un terrain.
(-2)Meulez trois cartes. Vous pouvez mettre dans votre main une carte de permanent parmi les cartes meulées.
(-7)Vous gagnez un emblème avec "Vous pouvez jouer des terrains et lancer des sorts de permanent depuis votre cimetière.".
 Planeswalker légendaire/4L'Invasion des Machines
85.You See a Guard Approach
Instant

Choose one —
• Distract the Guard — Tap target creature.
• Hide — Target creature you control gains hexproof until end of turn.
Vous voyez un garde approcher
Éphémère

Choisissez l'un —
• Vous distrayez le garde — Engagez une créature ciblée.
• Vous vous cachez — Une créature ciblée que vous contrôlez acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Forgotten Realms : aventures dans les Royaumes Oubliés
103.Volo, Itinerant Scholar
Legendary Creature - Human Wizard

When Volo enters the battlefield, create Volo's Journal, a legendary colorless artifact token with hexproof and "Whenever you cast a creature spell, note one of its creature types that hasn't been noted for this artifact."
, : Draw a card for each creature type noted for target permanent you control named Volo's Journal.
Choose a Background.
Volo, érudit itinérant
Créature légendaire - humain et sorcier

Quand Volo arrive sur le champ de bataille, créez le Journal de Volo, un jeton d'artefact incolore légendaire avec la défense talismanique et "À chaque fois que vous lancez un sort de créature, notez un de ses types de créature qui n'a pas encore été noté pour cet artefact."
, : Piochez une carte pour chaque type de créature noté pour un permanent ciblé que vous contrôlez appelé Journal de Volo.
Choisissez un passé.
 Créature légendaire2/3Commander Légendes : la bataille de la Porte de Baldur
388.Volo, Itinerant Scholar
Legendary Creature - Human Wizard

When Volo enters the battlefield, create Volo's Journal, a legendary colorless artifact token with hexproof and "Whenever you cast a creature spell, note one of its creature types that hasn't been noted for this artifact."
, : Draw a card for each creature type noted for target permanent you control named Volo's Journal.
Choose a Background.
Volo, érudit itinérant
Créature légendaire - humain et sorcier

Quand Volo arrive sur le champ de bataille, créez le Journal de Volo, un jeton d'artefact incolore légendaire avec la défense talismanique et "À chaque fois que vous lancez un sort de créature, notez un de ses types de créature qui n'a pas encore été noté pour cet artefact."
, : Piochez une carte pour chaque type de créature noté pour un permanent ciblé que vous contrôlez appelé Journal de Volo.
Choisissez un passé.
 Créature légendaire2/3Commander Légendes : la bataille de la Porte de Baldur
491.Volo, Itinerant Scholar
Legendary Creature - Human Wizard

When Volo enters the battlefield, create Volo's Journal, a legendary colorless artifact token with hexproof and "Whenever you cast a creature spell, note one of its creature types that hasn't been noted for this artifact."
, : Draw a card for each creature type noted for target permanent you control named Volo's Journal.
Choose a Background.
Volo, érudit itinérant
Créature légendaire - humain et sorcier

Quand Volo arrive sur le champ de bataille, créez le Journal de Volo, un jeton d'artefact incolore légendaire avec la défense talismanique et "À chaque fois que vous lancez un sort de créature, notez un de ses types de créature qui n'a pas encore été noté pour cet artefact."
, : Piochez une carte pour chaque type de créature noté pour un permanent ciblé que vous contrôlez appelé Journal de Volo.
Choisissez un passé.
 Créature légendaire2/3Commander Légendes : la bataille de la Porte de Baldur
194.Snakeskin Veil
Instant

Put a +1/+1 counter on target creature you control. It gains hexproof until end of turn.
(This permanent can't be the target of spells or abilities your opponents control.).
Voile en peau de serpent
Éphémère

Mettez un marqueur +1/+1 sur une créature ciblée que vous contrôlez. Elle acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
(Ce permanent ne peut pas être la cible de sorts ou de capacités que vos adversaires contrôlent.).
 Éphémère Kaldheim
57.Snakeskin Veil
Instant

Put a +1/+1 counter on target creature you control. It gains hexproof until end of turn.
Voile en peau de serpent
Éphémère

Mettez un marqueur +1/+1 sur une créature ciblée que vous contrôlez. Elle acquiert la défense talismanique (Ce permanent ne peut pas être la cible de sorts ou de capacités que vos adversaires contrôlent.) jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Strixhaven Mystical Archive
323.Snakeskin Veil
Instant

Put a +1/+1 counter on target creature you control. It gains hexproof until end of turn.
Voile en peau de serpent
Éphémère

Mettez un marqueur +1/+1 sur une créature ciblée que vous contrôlez. Elle acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Commander Masters
181.Snakeskin Veil
Instant

Put a +1/+1 counter on target creature you control. It gains hexproof until end of turn.
Voile en peau de serpent
Éphémère

Mettez un marqueur +1/+1 sur une créature ciblée que vous contrôlez. Elle acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Les hors-la-loi de Croisetonnerre
198.Veil of Summer
Instant

Draw a card if an opponent has cast a blue or black spell this turn. Spells you control can’t be countered this turn. You and permanents you control gain hexproof from blue and from black until end of turn.
Voile de l'été
Éphémère

Piochez une carte si un adversaire a lancé un sort bleu ou noir ce tour-ci. Les sorts que vous contrôlez ne peuvent pas être contrecarrés ce tour-ci. Vous et les permanents que vous contrôlez acquérez la défense talismanique contre le bleu et contre le noir jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Edition de Base 2020
726.Sparkshaper Visionary
Creature - Human Wizard

At the beginning of combat on your turn, choose any number of target planeswalkers you control. Until end of turn, they become 3/3 blue Bird creatures with flying, hexproof, and "Whenever this creature deals combat damage to a player, scry ." (They're no longer planeswalkers. Loyalty abilities can still be activated.).
Visionnaire forge-étincelle
Créature - humain et sorcier

Au début du combat pendant votre tour, choisissez n'importe quel nombre de planeswalkers ciblés que vous contrôlez. Jusqu'à la fin du tour, ils deviennent des créatures 3/3 bleues Oiseau avec le vol, la défense talismanique, et "À chaque fois que cette créature inflige des blessures de combat à un joueur, regard ." (Ce ne sont plus des planeswalkers. Les capacités de loyauté peuvent toujours être activées.).
 Créature0/5Commander Masters
758.Sparkshaper Visionary
Creature - Human Wizard

At the beginning of combat on your turn, choose any number of target planeswalkers you control. Until end of turn, they become 3/3 blue Bird creatures with flying, hexproof, and "Whenever this creature deals combat damage to a player, scry ." (They're no longer planeswalkers. Loyalty abilities can still be activated.).
Visionnaire forge-étincelle
Créature - humain et sorcier

Au début du combat pendant votre tour, choisissez n'importe quel nombre de planeswalkers ciblés que vous contrôlez. Jusqu'à la fin du tour, ils deviennent des créatures 3/3 bleues Oiseau avec le vol, la défense talismanique, et "À chaque fois que cette créature inflige des blessures de combat à un joueur, regard ." (Ce ne sont plus des planeswalkers. Les capacités de loyauté peuvent toujours être activées.).
 Créature0/5Commander Masters
194.Jade Guardian
Creature - Merfolk Shaman

Hexproof
When Jade Guardian enters the battlefield, put a +1/+1 counter on target Merfolk you control.
Vigile de jade
Créature - ondin et shamane

Défense talismanique
Quand la Vigile de jade arrive sur le champ de bataille, mettez un marqueur +1/+1 sur un ondin ciblé que vous contrôlez.
 Créature2/2Ixalan
94.Eradicator Valkyrie
Creature - Angel Berserker

Flying, lifelink, hexproof from planeswalkers
Boast — , Sacrifice a creature: Each opponent sacrifices a creature or planeswalker. (Activate this ability only if this creature attacked this turn and only once each turn.).
Valkyrie éradicatrice
Créature - Ange et Berserker

Vol, lien de vie, défense talismanique contre les planeswalkers
Vantardise — , sacrifiez une créature : Chaque adversaire sacrifie une créature ou un planeswalker. (N'activez cette capacité que si cette créature a attaqué ce tour-ci et qu'une seule fois par tour tour.).
 Créature4/3Kaldheim
353.Eradicator Valkyrie
Creature - Angel Berserker

Flying, lifelink, hexproof from planeswalkers
Boast — , Sacrifice a creature: Each opponent sacrifices a creature or planeswalker. (Activate this ability only if this creature attacked this turn and only once each turn.).
Valkyrie éradicatrice
Créature - Ange et Berserker

Vol, lien de vie, défense talismanique contre les planeswalkers
Vantardise — , sacrifiez une créature : Chaque adversaire sacrifie une créature ou un planeswalker. (N'activez cette capacité que si cette créature a attaqué ce tour-ci et qu'une seule fois par tour tour.).
 Créature4/3Kaldheim
171.Pompous Showoff
Creature - Human Citizen

Pompous Showoff has hexproof as long as it’s your turn
Pompous Showoff cannot be blocked by creatures without names.
Vadrouilleur pompeux
Créature - humain et citoyen

Le Vadrouilleur pompeux a la défense talismanique tant que c'est votre tour.
Le Vadrouilleur pompeux ne peut pas être bloqué par des créatures qui n'ont pas de nom.
 Créature4/2Meurtres au manoir Karlov
112.Drove of Elves
Creature - Elf

Hexproof
Drove of Elves's power and toughness are each equal to the number of green permanents you control.
Troupe d'elfes
Créature - elfe

Défense talismanique
La force et l'endurance de la Troupe d'elfes sont chacune égale au nombre de permanents verts que vous contrôlez.
 Créature*/*Sombrelande
189.Drove of Elves
Creature - Elf

Hexproof

Drove of Elves's power and toughness are each equal to the number of green permanents you control.
Troupe d'elfes
Créature - elfe

Défense talismanique

La force et l'endurance de la Troupe d'elfes sont chacune égale au nombre de permanents verts que vous contrôlez.
 Créature*/*Commander 2014
101.Drove of Elves
Creature - Elf

Hexproof
Drove of Elves's power and toughness are each equal to the number of green permanents you control.
Troupe d'elfes
Créature - elfe

Défense talismanique
La force et l'endurance de la Troupe d'elfes sont chacune égale au nombre de permanents verts que vous contrôlez.
 Créature*/*Commander Anthology
55.Tromokratis
Legendary Creature - Kraken

Tromokratis has hexproof unless it's attacking or blocking.

Tromokratis can't be blocked unless all creatures defending player controls block it. (If any creature that player controls doesn't block this creature, it can't be blocked.).
Tromokratis
Créature légendaire - kraken

Tromokratis a la défense talismanique à moins qu'il n'attaque ou ne bloque.

Tromokratis ne peut pas être bloqué à moins que toutes les créatures que le joueur défenseur ne le bloquent. (Si une créature que ce joueur contrôle ne peut pas bloquer cette créature, elle ne peut pas être bloquée.).
 Créature légendaire8/8Créations divines
408.Tromokratis
Legendary Creature - Kraken

Tromokratis has hewproof unless it's attacking or blocking.
Tromokratis can't be blocked unless all creatures defending player controls block it. (If any creature that player controls doesn't block this creature, it can't be blocked.).
Tromokratis
Créature légendaire - kraken

Tromokratis a la défense talismanique à moins qu'il n'attaque ou ne bloque.
Tromokratis ne peut pas être bloqué à moins que toutes les créatures que le joueur défenseur contrôle ne le bloquent. (Si une créature que ce joueur contrôle ne peut pas bloquer cette créature, elle ne peut pas être bloquée.).
 Créature légendaire8/8Commander Légendes
129.Tromokratis
Legendary Creature - Kraken

Tromokratis has hexproof unless it's attacking or blocking.
Tromokratis can't be blocked unless all creatures defending player controls block it. (If any creature that player controls doesn't block this creature, it can't be blocked.).
Tromokratis
Créature légendaire - kraken

Tromokratis a la défense talismanique à moins qu'il n'attaque ou ne bloque.
Tromokratis ne peut pas être bloqué à moins que toutes les créatures que le joueur défenseur contrôle ne le bloquent. (Si une créature que ce joueur contrôle ne peut pas bloquer cette créature, elle ne peut pas être bloquée.).
 Créature légendaire8/8Commander Masters
366.Béhémoth des abysses
Creature - Kraken

Renvoyez un terrain que vous contrôlez dans la main de son propriétaire : Dégagez le Behemoth of the Abyss. Il acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
À chaque fois qu'un terrain arrive sur le champ de bataille sous votre contrôle, une créature ciblée qu'un adversaire contrôle attaque pendant la prochaine phase de combat de son contrôleur si possible.
Trench Behemoth
Créature - kraken

Return a land you control to its owner's hand: Untap Trench Behemoth. It gains hexproof until end of turn.
Whenever a land enters the battlefield under your control, target creature an opponent controls attacks during its controller's next combat phase if able.
 Créature7/7Commander Légendes
177.Mwonvuli Beast Tracker
Creature - Human Scout

When Mwonvuli Beast Tracker enters the battlefield, search your library for a creature card with deathtouch, hexproof, reach or trample and reveal it. Shuffle your library, then put that card on top of it.
Traqueuse de bête de la Mwônvouli
Créature - humain et éclaireur

Quand la Traqueuse de bête de la Mwônvouli arrive sur le champ de bataille, vous pouvez chercher dans votre bibliothèque une carte de créature avec le contact mortel, la défense talismanique, la portée ou le piétinement et révélez-la. Mélangez votre bibliothèque, et mettez cette carte au-dessus de votre bibliothèque.
 Créature2/1Magic 2013
9.Mwonvuli Beast Tracker
Creature - Human Scout

When Mwonvuli Beast Tracker enters the battlefield, search your library for a creature card with deathtouch, hexproof, reach, or trample and reveal it. Shuffle your library and put that card on top of it.
Traqueuse de bête de la Mwônvouli
Créature - humain et éclaireur

Quand la Traqueuse de bête de la Mwônvouli arrive sur le champ de bataille, cherchez dans votre bibliothèque une carte de créature avec le contact mortel, la défense talismanique, la portée ou le piétinement et révélez-la. Mélangez votre bibliothèque et mettez cette carte au-dessus d'elle.
 Créature2/1Promo Divers
183.Royal Treatment
Instant

Target creature you control gains hexproof until end of turn. Create a Royal Role token attached to that creature. (If you control another Role on it, put that one into the graveyard. Enchanted creature gets +1/+1 and has ward .).
Traitement royal
Éphémère

Une créature ciblée que vous contrôlez acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour. Créez un jeton de rôle Royal attaché à cette créature. (Si vous contrôlez un autre rôle sur elle, mettez-le au cimetière. La créature enchantée gagne +1/+1 et a parade .).
 Éphémère Les Friches d'Eldraine
249.Detection Tower
Land

: Add .
, : Until end of turn, your opponents and creatures your opponents control with hexproof can be the targets of spells and abilities you control as though they didn't have hexproof.
Tour de détection
Terrain

: Ajoutez .
, : Jusqu'à la fin du tour, vos adversaires avec la défense talismanique et les créatures avec la défense talismanique que vos adversaires contrôlent peuvent être la cible de sorts et de capacités que vous contrôlez comme s'ils n'avaient pas la défense talismanique.
 Terrain Edition de Base 2019
176.Bedrock Tortoise
Creature - Turtle

As long as it's your turn, creatures you control have hexproof.
Each creature you control with toughness greater than its power assigns combat damage equal to its toughness rather than its power.
Tortue de substratum
Créature - tortue terrestre

Tant que c'est votre tour, les créatures que vous contrôlez ont la défense talismanique.
Chaque créature que vous contrôlez avec une endurance supérieure à sa force attribue un nombre de blessures de combat égal à son endurance à la place de sa force.
 Créature0/6Les Cavernes Oubliées d'Ixalan
378.Bedrock Tortoise
Creature - Turtle

As long as it's your turn, creatures you control have hexproof.
Each creature you control with toughness greater than its power assigns combat damage equal to its toughness rather than its power.
Tortue de substratum
Créature - tortue terrestre

Tant que c'est votre tour, les créatures que vous contrôlez ont la défense talismanique.
Chaque créature que vous contrôlez avec une endurance supérieure à sa force attribue un nombre de blessures de combat égal à son endurance à la place de sa force.
 Créature0/6Les Cavernes Oubliées d'Ixalan
234.Tom Bombadil
Legendary Creature - God Bard

As long as there are four or more lore counters among Sagas you control, Tom Bombadil has hexproof and indestructible.
Whenever the final chapter ability of a Saga you control resolves, reveal cards from the top of your library until you reveal a Saga card. Put that card onto the battlefield and the rest on the bottom of your library in a random order. This ability triggers only once each turn.
Tom Bombadil
Créature légendaire - dieu et barde

Tant qu'il y a au moins quatre marqueurs "sapience" parmi les sagas que vous contrôlez, Tom Bombadil a la défense talismanique et l'indestructible.
À chaque fois que la capacité de chapitre finale d'une saga que vous contrôlez se résout, révélez les cartes du dessus de votre bibliothèque jusqu'à ce que vous révéliez une carte de saga. Mettez cette carte sur le champ de bataille et le reste au-dessous de votre bibliothèque dans un ordre aléatoire. Cette capacité ne se déclenche qu'une seule fois par tour.
 Créature légendaire4/4Le Seigneur des Anneaux Chroniques de la Terre du Milieu
331.Tom Bombadil
Legendary Creature - God Bard

As long as there are four or more lore counters among Sagas you control, Tom Bombadil has hexproof and indestructible.
Whenever the final chapter ability of a Saga you control resolves, reveal cards from the top of your library until you reveal a Saga card. Put that card onto the battlefield and the rest on the bottom of your library in a random order. This ability triggers only once each turn.
Tom Bombadil
Créature légendaire - dieu et barde

Tant qu'il y a au moins quatre marqueurs "sapience" parmi les sagas que vous contrôlez, Tom Bombadil a la défense talismanique et l'indestructible.
À chaque fois que la capacité de chapitre finale d'une saga que vous contrôlez se résout, révélez les cartes du dessus de votre bibliothèque jusqu'à ce que vous révéliez une carte de saga. Mettez cette carte sur le champ de bataille et le reste au-dessous de votre bibliothèque dans un ordre aléatoire. Cette capacité ne se déclenche qu'une seule fois par tour.
 Créature légendaire4/4Le Seigneur des Anneaux Chroniques de la Terre du Milieu
208.Sporeweb Weaver
Creature - Spider

Reach, hexproof from blue
Whenever Sporeweb Weaver is dealt damage, you gain 1 life and create a 1/1 green Saproling creature token.
Tisseuse de sporetoile
Créature - araignée

Portée, défense talismanique contre le bleu (Cette créature ne peut pas être la cible de sorts bleus ou de capacités bleues que vos adversaires contrôlent.)
À chaque fois que la Tisseuse de sporetoile subit des blessures, vous gagnez 1 point de vie et vous créez un jeton de créature 1/1 verte Saprobionte.
 Créature1/4Edition de Base 2021
378.Sporeweb Weaver
Creature - Spider

Reach, hexproof from blue
Whenever Sporeweb Weaver is dealt damage, you gain 1 life and create a 1/1 green Saproling creature token.
Tisseuse de sporetoile
Créature - araignée

Portée, défense talismanique contre le bleu (Cette créature ne peut pas être la cible de sorts bleus ou de capacités bleues que vos adversaires contrôlent.)
À chaque fois que la Tisseuse de sporetoile subit des blessures, vous gagnez 1 point de vie et vous créez un jeton de créature 1/1 verte Saprobionte.
 Créature1/4Edition de Base 2021
46.Mistfire Weaver
Creature - Djinn Wizard

Flying

Morph

When Misfire Weaver is turned face up, target creature you control gains hexproof until end of turn.
Tisseuse de brumefeu
Créature - djinn et sorcier

Vol

Mue

Quand la Tisseuse de brumefeu est retournée face visible, la créature ciblée que vous contrôlez acquiert la défense talismanique jusqu'à la fin du tour.
 Créature3/1Khans de Tarkir
92.Thrun, the Last Troll
Legendary Creature - Troll Shaman

Thrun, the Last Troll can't be countered.

Hexproof

: Regenerate Thrun.
Thrun, le dernier troll
Créature légendaire - troll et shamane

Thrun, le dernier troll ne peut pas être contrecarré.

Défense talismanique

: Régénérez Thrun.
 Créature légendaire4/4Mirrodin Assiégé
178.Thrasta, Tempest's Roar
Legendary Creature - Dinosaur

This spell costs 3 less to cast for each other spell cast this turn.
Trample, haste
Trample over planeswalkers (This creature can deal excess combat damage to the controller of the planeswalker it's attacking.)
Thrasta, Tempest's Roar has hexproof as long as it entered the battlefield this turn.
Thrasta, rugissement de la tempête
Créature légendaire - dinosaure

Ce sort coûte 3 de moins à lancer pour chaque autre sort lancé ce tour-ci.
Piétinement, célérité
Piétinement des planeswalkers (Cette créature peut infliger son surplus de blessures de combat au contrôleur du planeswalker qu'elle attaque.)
Thrasta, rugissement de la tempête a la défense talismanique pendant le tour où il est arrivée sur le champ de bataille.
 Créature légendaire7/7Horizons du Modern 2
32.Teyo, the Shieldmage
Legendary Planeswalker - Teyo

You have hexproof. (You can't be the target of spells or abilities your opponents control.)
[-2] : Create a 0/3 white Wall creature token with defender.
Teyo, le protecmage
Planeswalker légendaire - Teyo

Vous avez la défense talismanique.
[-2] : Créez un jeton de créature 0/3 blanche Mur avec le défenseur.
 Planeswalker légendaire/5La Guerre des Planeswalkers
131.Oak Street Innkeeper
Creature - Elf

As long as it's not your turn, tapped creatures you control have hexproof.
Tavernière de la rue du chêne
Créature - elfe

Tant que ce n'est pas votre tour, les créatures engagées que vous contrôlez ont la défense talismanique.
 Créature1/2Retour sur Ravnica
252.Syr Ginger, the Meal Ender
Legendary Artifact Creature - Food Knight

Syr Ginger, the Meal Ender has trample, hexproof, and haste as long as an opponent controls a planeswalker.
Whenever another artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, put a +1/+1 counter on Syr Ginger and scry .
, , Sacrifice Syr Ginger: You gain life equal to its power.
Syr Gingembre, la fin du dessert
Créature-artefact légendaire - nourriture et chevalier

Syr Gingembre, la fin du dessert a le piétinement, la défense talismanique et la célérité tant que qu'un adversaire contrôle a planeswalker.
À chaque fois qu'un autre artefact que vous contrôlez est mis dans un cimetière depuis le champ de bataille, mettez un marqueur +1/+1 sur Syr Gingembre et regard .
, , sacrifiez Syr Gingembre : Vous gagnez un nombre de points de vie égal à sa force.
 Créature-artefact légendaire3/1Les Friches d'Eldraine
369.Syr Ginger, the Meal Ender
Legendary Artifact Creature - Food Knight

Syr Ginger, the Meal Ender has trample, hexproof, and haste as long as an opponent controls a planeswalker.
Whenever another artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, put a +1/+1 counter on Syr Ginger and scry .
, , Sacrifice Syr Ginger: You gain life equal to its power.
Syr Gingembre, la fin du dessert
Créature-artefact légendaire - nourriture et chevalier

Syr Gingembre, la fin du dessert a le piétinement, la défense talismanique et la célérité tant que qu'un adversaire contrôle a planeswalker.
À chaque fois qu'un autre artefact que vous contrôlez est mis dans un cimetière depuis le champ de bataille, mettez un marqueur +1/+1 sur Syr Gingembre et regard .
, , sacrifiez Syr Gingembre : Vous gagnez un nombre de points de vie égal à sa force.
 Créature-artefact légendaire3/1Les Friches d'Eldraine
180.Smuggler's Surprise
Instant

Spree (Choose one or more additional costs.)
+ 2 — Mill four cards. You may put up to two creature and/or land cards from among the milled cards into your hand.
+ — You may put up to two creature cards from your hand onto the battlefield.
+ 1 — Creatures you control with power 4 or greater gain hexproof and indestructible until end of turn.
Surprise de contrebandier
Éphémère

Impétuosité (Choisissez au moins un coût supplémentaire.)
+ 2 — Meulez quatre cartes. Vous pouvez mettre jusqu'à deux cartes de créature et/ou de terrain parmi les cartes meulées dans votre main.
+ — Vous pouvez mettre sur le champ de bataille jusqu'à deux cartes de créature depuis votre main.
+ 1 — Les créatures avec une force supérieure ou égale à 4 que vous contrôlez acquièrent la défense talismanique et l'indestructible jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Les hors-la-loi de Croisetonnerre
345.Smuggler's Surprise
Instant

Spree (Choose one or more additional costs.)
+ 2 — Mill four cards. You may put up to two creature and/or land cards from among the milled cards into your hand.
+ — You may put up to two creature cards from your hand onto the battlefield.
+ 1 — Creatures you control with power 4 or greater gain hexproof and indestructible until end of turn.
Surprise de contrebandier
Éphémère

Impétuosité (Choisissez au moins un coût supplémentaire.)
+ 2 — Meulez quatre cartes. Vous pouvez mettre jusqu'à deux cartes de créature et/ou de terrain parmi les cartes meulées dans votre main.
+ — Vous pouvez mettre sur le champ de bataille jusqu'à deux cartes de créature depuis votre main.
+ 1 — Les créatures avec une force supérieure ou égale à 4 que vous contrôlez acquièrent la défense talismanique et l'indestructible jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère Les hors-la-loi de Croisetonnerre
290.Sphinx of the Guildpact
Artifact Creature - Sphinx

Sphinx of the Guildpact is all colors.
Flying
Hexproof from monocolored (This permanent can’t be the target of spells or abilities your opponents control.).
Sphinx du Pacte des Guildes
Créature-artefact - sphinx

La Sphinx du Pacte des Guildes est de toutes les couleurs.
Vol
Défense talismanique contre le monochrome (Cette créature ne peut pas être la cible de sorts monochromes ou de capacités monochromes que vos adversaires contrôlent.).
 Créature-artefact5/5Double Masters
14.Soundwave, Superior Captain
Legendary Artifact

Whenever you cast a spell with an odd mana value, convert Soundwave. If you do, create Ravage, a legendary 3/3 black Robot artifact creature token with menace and deathtouch.
Whenever you cast a spell with an even mana value, convert Soundwave. If you do, create Laserbeak, a legendary 2/2 blue Robot artifact creature token with flying and hexproof.
Soundwave, capitaine supérieur
Artefact légendaire

À chaque fois que vous lancez un sort avec une valeur de mana impaire, convertissez Soundwave. Si vous faites ainsi, créez Ravage, un jeton de créature légendaire 3/3 noire Robot avec la menace et le contact mortel.
À chaque fois que vous lancez un sort avec une valeur de mana paire, convertissez Soundwave. Si vous faites ainsi, créez Laserbeak, un jeton de créature légendaire 2/2 bleue Robot avec le vol et la défense talismanique.
 Artefact légendaire La Guerre Fratricide Transformers