The history of Ravnica has long been shaped by the struggle for supremacy among its ten feuding guilds. A tenuous peace keeps the power of the guilds in balance, but they would need little excuse to reignite the smoldering coals of a conflict that could engulf Ravnica’s world-spanning city.
Jace Beleren, a mind mage who has adopted Ravnica as his home, has seen to it that the delicate peace holds. He has become the Living Guildpact, the embodiment of the guilds’ agreement to share power, and he works tirelessly to preserve that peace.
The deadly gorgon Vraska, a Planeswalker who was born on Ravnica, is an assassin for hire who follows her own arcane moral code. She is a master of her trade, killing her marks and then disappearing into the tunnels of Ravnica’s vast undercity. Though she works mostly with the Golgari guild, she is bound by no permanent allegiance.
In the wrong hands, Vraska’s skills could destabilize an entire world. With a few key assassinations, suspicions would lead to accusations, and accusations could lead to war. Jace, the caretaker of Ravnica’s peace, refuses to let that happen.
Duel Decks: Jace vs. Vraska
Deck Design and Deck Development: Chris Millar and Sam Stoddard
Twitter Hashtag: #MTGJVV
Languages Available: English, Japanese
Release Date: March 14, 2014
Magic Online Release Date: May 12, 2014
MSRP: $19.99
C. | R. | Nom Vo | Nom Vf | Mana | Type | F/E | |
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49. | River Boa Creature - Snake Islandwalk (This creature is unblockable as long as defending player controls an Island.) : Regenerate River Boa. | Créature - serpent Traversée des îles (Cette créature est imblocable tant que le joueur défenseur contrôle au moins une île.) : Régénérez le Boa des rivières. | Créature | 2/1 | |||
50. | Vinelasher Kudzu Creature - Plant Whenever a land enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on Vinelasher Kudzu. | Créature - plante À chaque fois qu'un terrain arrive sur le champ de bataille sous votre contrôle, mettez un marqueur +1/+1 sur le Kudzu fouettevigne. | Créature | 1/1 | |||
51. | Putrid Leech Creature - Zombie Leech Pay 2 life: Putrid Leech gets +2/+2 until end of turn. Activate this ability only once each turn. | Créature - zombie et sangsue Payez 2 points de vie : La Sangsue putride gagne +2/+2 jusqu'à la fin du tour. N'activez cette capacité qu'une seule fois par tour. | Créature | 2/2 | |||
70. | Treasured Find Sorcery Return target card from your graveyard to your hand. Exile Treasured Find. | Rituel Renvoyez une carte ciblée depuis votre cimetière dans votre main. Exilez la Trouvaille. | Rituel | ||||
67. | Hypnotic Cloud Sorcery Kicker 4 Target player discards a card. IfHypnotic Cloud was kicked, that player discards three cards instead. | Rituel Kick 4 Le joueur ciblé se défausse d'une carte. Si le Nuage hypnotique a été kické, ce joueur se défausse de trois cartes à la place. | Rituel | ||||
68. | Night's Whisper Sorcery You draw two cards and lose 2 life. | Rituel Vous piochez deux cartes et vous perdez 2 points de vie. | Rituel | ||||
69. | Marsh Casualties Sorcery Kicker 3 Creatures target player controls get -1/-1 until end of turn. If Marsh Casualties was kicked, those creatures get -2/-2 until end of turn instead. | Rituel Kick 3 Les créatures que le joueur ciblé contrôle gagnent -1/-1 jusqu'à la fin du tour. Si les Victimes des marécages ont été kickées, ces créatures gagnent -2/-2 jusqu'à la fin du tour à la place. | Rituel | ||||
5. | Æther Figment Creature - Illusion Kicker 3 Aether figment can't be blocked. If Æther figment was kicked, it enters the battlefield with two +1/+1 counters on it. | Créature - illusion Kick 3 La Création de l'Æther ne peut pas être bloquée. Si la Création de l'Æther a été kickée, elle arrive sur le champ de bataille avec deux marqueurs +1/+1 sur elle. | Créature | 1/1 | |||
6. | Crosstown Courier Creature - Vedalken Whenever Crosstown Courier deals combat damage to a player, that player puts that many cards from the top of its library into his or her graveyard. | Créature - Vedalken Quand le Messager interville inflige des blessures de combat à un joueur, ce joueur met autant de carte du dessus de sa bibliothèque dans son cimetière. | Créature | 2/1 | |||
7. | Dream Stalker Creature - Illusion When Dream Stalker enters the battlefield, return a permanent you control to its owner's hand. | Créature - illusion Quand le Pisteur des rêves arrive sur le champ de bataille, renvoyez un permanent que vous contrôlez dans la main de son propriétaire. | Créature | 1/5 | |||
8. | Krovikan Mist Creature - Illusion Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.) Krovikan Mist's power and toughness are each equal to the number of Illusions on the battlefield. | Créature - illusion Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.) La force et l'endurance de la Brume krovoise sont chacune égale au nombre d'illusions sur le champ de bataille. | Créature | */* | |||
43. | Pulse Tracker Creature - Vampire Rogue Whenever Pulse Tracker attacks, each opponent loses 1 life. | Créature - vampire et gredin À chaque fois que le Traqueur de pouls attaque, chaque adversaire perd 1 point de vie. | Créature | 1/1 | |||
44. | Shadow Alley Denizen Creature - Vampire Rogue Whenever another black creature enters the battlefield under your control, target creature gains intimidate until end of turn. | Créature - vampire et gredin À chaque fois qu'une autre créature noire arrive sur le champ de bataille sous votre contrôle, une créature ciblée acquiert l'intimidation jusqu'à la fin du tour. | Créature | 1/1 | |||
21. | Thought Scour Instant Target player puts the top two cards of his or her library into his or her graveyard. Draw a card. | Éphémère Le joueur ciblé met les deux cartes du dessus de sa bibliothèque dans son cimetière. Piochez une carte. | Éphémère | ||||
66. | Tragic Slip Instant Target creature gets -1/-1 until end of turn. Morbid — That creature gets -13/-13 instead if a creature died this turn. | Éphémère La créature ciblée gagne -1/-1 jusqu'à la fin du tour. Morbidité — Cette créature gagne -13/-13 à la place si une créature est morte ce tour-ci. | Éphémère | ||||
2. | Chronomaton Artifact Creature - Golem , : Put a +1/+1 counter on chronomaton. | Créature-artefact - golem , : Mettez un marqueur +1/+1 sur le Chronomate. | Créature-artefact | 1/1 | |||
3. | Jace's Phantasm Creature - Illusion Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.) Jace's Phantasm gets +4/+4 as long as an opponent has ten or more cards in his or her graveyard. | Créature - illusion Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.) . Le Phantasme de Jace gagne +4/+4 tant qu'un adversaire a au moins dix cartes dans son cimetière. | Créature | 1/1 | |||
4. | Phantasmal Bear Creature - Bear Illusion When Phantasmal Bear becomes the target of a spell or ability, sacrifice it. | Créature - ours et illusion Quand l'Ours phantasmatique devient la cible d'un sort ou d'une capacité, sacrifiez-le. | Créature | 2/2 | |||
36. | Halimar Depths Land Halimar Depths enters the battlefield tapped. When Halimar Depths enters the battlefield, look at top three cards of your library and put them back in any order. : Add to your mana pool. | Terrain Les Profondeurs de Halimar arrivent sur le champ de bataille engagées. Quand les Profondeurs de Halimar arrivent sur le champ de bataille, regardez les trois cartes du dessus de votre bibliothèque, puis remettez-les dessus dans l'ordre de votre choix. : Ajoutez à votre réserve. | Terrain | ||||
37. | Island Basic Land - Island | Terrain de base - île | Terrain de base | ||||
38. | Island Basic Land - Island | Terrain de base - île | Terrain de base | ||||
39. | Island Basic Land - Island | Terrain de base - île | Terrain de base | ||||
40. | Island Basic Land - Island | Terrain de base - île | Terrain de base | ||||
41. | Island Basic Land - Island | Terrain de base - île | Terrain de base | ||||
35. | Dread Statuary Land : Add 1 to your mana pool : Dread Statuary becomes a 4/2 Golem artifact creature until end of turn. It's still a land. | Terrain : Ajoutez 1 à votre réserve. : Le Statuaire de l'Effroi devient une créature-artefact 4/2 Golem jusqu'à la fin du tour. C'est toujours un terrain. | Terrain | ||||
76. | Golgari Guildgate Land - Gate Golgari Guildgate enters the battlefield tapped. : Add or to your mana pool. | Terrain - porte La Porte de la guilde de Golgari arrive sur le champ de bataille engagée. : Ajoutez ou à votre réserve. | Terrain | ||||
77. | Rogue's Passage Land : Add . to your mana pool. , : Target creature can't be blocked this turn. | Terrain : Ajoutez . à votre réserve. , : La créature ciblée ne peut pas être bloquée ce tour-ci. | Terrain | ||||
78. | Tainted Wood Land : Add 1 to your mana pool. : Add or to your mana pool. Activate this ability only if you control a Swamp. | Terrain : Ajoutez 1 à votre réserve. : Ajoutez ou à votre réserve. N'activez cette capacité que si vous contrôlez un marais. | Terrain | ||||
79. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
80. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
81. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
82. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
83. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
84. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
85. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
86. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
87. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
88. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base |