The history of Ravnica has long been shaped by the struggle for supremacy among its ten feuding guilds. A tenuous peace keeps the power of the guilds in balance, but they would need little excuse to reignite the smoldering coals of a conflict that could engulf Ravnica’s world-spanning city.
Jace Beleren, a mind mage who has adopted Ravnica as his home, has seen to it that the delicate peace holds. He has become the Living Guildpact, the embodiment of the guilds’ agreement to share power, and he works tirelessly to preserve that peace.
The deadly gorgon Vraska, a Planeswalker who was born on Ravnica, is an assassin for hire who follows her own arcane moral code. She is a master of her trade, killing her marks and then disappearing into the tunnels of Ravnica’s vast undercity. Though she works mostly with the Golgari guild, she is bound by no permanent allegiance.
In the wrong hands, Vraska’s skills could destabilize an entire world. With a few key assassinations, suspicions would lead to accusations, and accusations could lead to war. Jace, the caretaker of Ravnica’s peace, refuses to let that happen.
Duel Decks: Jace vs. Vraska
Deck Design and Deck Development: Chris Millar and Sam Stoddard
Twitter Hashtag: #MTGJVV
Languages Available: English, Japanese
Release Date: March 14, 2014
Magic Online Release Date: May 12, 2014
MSRP: $19.99
C. | R. | Nom Vo | Nom Vf | Mana | Type | F/E | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
51. | Putrid Leech Creature - Zombie Leech Pay 2 life: Putrid Leech gets +2/+2 until end of turn. Activate this ability only once each turn. | Créature - zombie et sangsue Payez 2 points de vie : La Sangsue putride gagne +2/+2 jusqu'à la fin du tour. N'activez cette capacité qu'une seule fois par tour. | Créature | 2/2 | |||
52. | Sadistic Augermage Creature - Human Wizard When Sadistic Augermage dies, each player puts a card from his or her hand on top of his or her library. | Créature - humain et sorcier Quand le Vrillemage sadique meurt, chaque joueur met une carte de sa main au-dessus de sa bibliothèque. | Créature | 3/1 | |||
53. | Slate Street Ruffian Creature - Human Warrior Whenever Slate Street Ruffian becomes blocked, defending player discards a card. | Créature - humain et guerrier À chaque fois que le Ruffian de la rue d'Ardoise devient bloqué, le joueur défenseur se défausse d'une carte. | Créature | 2/2 | |||
54. | Oran-Rief Recluse Creature - Spider Kicker Reach (This creature can block creatures with flying.) When Oran-Rief Recluse enters the battlefield, if it was kicked, destroy target creature with flying. | Créature - araignée Kick Portée (Cette créature peut bloquer les créatures avec le vol.) Quand la Recluse d'Oran-Rief arrive sur le champ de bataille, si elle a été kickée, détruisez la créature ciblée avec le vol. | Créature | 1/3 | |||
55. | Spawnwrithe Creature - Elemental Trample (If this creature would assign enough damage to its blockers to destroy them, you may have it assign the rest of its damage to defending player or planeswalker.) Whenever Spawnwrithe deals combat damage to a player, put a token that's a copy of Spawnwrithe onto the battlefield. | Créature - élémental Piétinement (Si cette créature devrait assigner suffisamment de blessures de combat à ses bloqueurs pour les détruire, vous pouvez assigner le reste de ses blessures au joueur ou à l'arpenteur défenseur.) À chaque fois que l'Amphybane inflige des blessures de combat à un joueur, mettez sur le champ de bataille un jeton qui est une copie de l'Amphybane. | Créature | 2/2 | |||
56. | Stonefare Crocodile Creature - Crocodile : Stonefare Crocodile gains lifelink until end of turn. | Créature - crocodile : Le Crocodile du canal de pierre acquiert le lien de vie jusqu'à la fin du tour. (Les blessures infligées par cette créature vous font aussi gagner autant de points de vie.). | Créature | 3/2 | |||
57. | Ohran Viper Snow Creature - Snake Whenever Ohran Viper deals combat damage to a creature, destroy that creature at end of combat. Whenever Ohran Viper deals combat damage to a player, you may draw a card. | Créature neigeuse - serpent À chaque fois que la Vipère d'Ohran inflige des blessures de combat à une créature, détruisez cette créature à la fin du combat. À chaque fois que la Vipère d'Ohran inflige des blessures de combat à un joueur, vous pouvez piocher une carte. | Créature neigeuse | 1/2 | |||
58. | Corpse Traders Creature - Human Rogue , Sacrifice a creature: Target player reveals his or her hand. You choose a card from it. That player discards that card. Activate this ability only any time you could cast a sorcery. | Créature - humain et gredin , Sacrifiez une créature: L'adversaire ciblé révèle sa main. Vous y choisissez une carte. Ce joueur se défausse de cette carte. N'activez cette capacité que lorsque vous pourriez lancer un rituel. | Créature | 3/3 | |||
59. | Festerhide Boar Creature - Boar Trample (If this creature would assign enough damage to its blockers to destroy them, you may have it assign the rest of its damage to defending player or planeswalker.) Morbid — Festerhide Boar enters the battlefield with two +1/+1 counters on it if a creature died this turn. | Créature - sanglier Piétinement (Si cette créature devrait assigner suffisamment de blessures de combat à ses bloqueurs pour les détruire, vous pouvez assigner le reste de ses blessures au joueur ou à l'arpenteur défenseur.) Morbidité — Le Sanglier peautride arrive sur le champ de bataille avec deux marqueurs +1/+1 sur lui si une créature est morte ce tour-ci. | Créature | 3/3 | |||
60. | Mold Shambler Creature - Fungus Beast Kicker When Mold Shambler enters the battlefield, if it was kicked, destroy target noncreature permanent. | Créature - fongus et bête Kick Quand l'Escogriffe de moisissure arrive sur le champ de bataille, s'il a été kické, détruisez le permanent non-créature ciblé. | Créature | 3/3 | |||
61. | Highway Robber Creature - Human Rogue Mercenary When Highway Robber enters the battlefield, target opponent loses 2 life and you gain 2 life. | Créature - humain et gredin et mercenaire Quand le Bandit de grand chemin arrive sur le champ de bataille, l'adversaire ciblé perd 2 points de vie et vous gagnez 2 points de vie. | Créature | 2/2 | |||
62. | Nekrataal Creature - Human Assassin First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.) When Nekrataal enters the battlefield, destroy target nonartifact, nonblack creature. That creature can't be regenerated. | Créature - humain et assassin Initiative (Cette créature inflige des blessures de combat avant les créatures sans l'initiative.) Quand le Nékrataal arrive sur le champ de bataille, détruisez la créature non-artefact et non-noire ciblée. Cette créature ne peut pas être régénérée. | Créature | 2/1 | |||
63. | Reaper of the Wilds Creature - Gorgon Whenever another creature dies, scry 1 . (Look at the top card of your library. You may put that card on the bottom of your library.) : Reaper of the Wilds gains deathtouch until end of turn. : Reaper of the Wilds gains hexproof until end of turn. | Créature - gorgonoïde À chaque fois qu'une autre créature meurt, regard 1 . (Pour appliquer regard 1 , regardez la carte du dessus de votre bibliothèque, vous pouvez la mettre au-dessous de votre bibliothèque.) : La Faucheuse des terres sauvages gagne le contact mortel jusqu'à la fin du tour. : La Faucheuse des terres sauvages gagne la défense talismanique jusqu'à la fin du tour. | Créature | 4/5 | |||
64. | Acidic Slime Creature - Ooze Deathtouch (Any amount of damage this deals to a creature is enough to destroy it.) When Acidic Slime enters the battlefield, destroy target artifact, enchantment, or land. | Créature - limon Contact mortel (Le nombre de blessures que cette carte inflige à une créature, quel qu'il soit, est suffisant pour la détruire.) Quand la Boue acide arrive sur le champ de bataille, détruisez l'artefact, l'enchantement, ou le terrain ciblé. (N'importe quel nombre de blessures infligées à une créature par ceci sont suffisantes pour la détruire.). | Créature | 2/2 | |||
65. | Drooling Groodion Creature - Beast , Sacrifice a creature: Target creature gets +2/+2 until end of turn. Another target creature gets -2/-2 until end of turn. | Créature - bête , sacrifiez une créature : La créature ciblée gagne +2/+2 jusqu'à la fin du tour. Une autre créature ciblée gagne -2/-2 jusqu'à la fin du tour. | Créature | 4/3 | |||
66. | Tragic Slip Instant Target creature gets -1/-1 until end of turn. Morbid — That creature gets -13/-13 instead if a creature died this turn. | Éphémère La créature ciblée gagne -1/-1 jusqu'à la fin du tour. Morbidité — Cette créature gagne -13/-13 à la place si une créature est morte ce tour-ci. | Éphémère | ||||
67. | Hypnotic Cloud Sorcery Kicker 4 Target player discards a card. IfHypnotic Cloud was kicked, that player discards three cards instead. | Rituel Kick 4 Le joueur ciblé se défausse d'une carte. Si le Nuage hypnotique a été kické, ce joueur se défausse de trois cartes à la place. | Rituel | ||||
68. | Night's Whisper Sorcery You draw two cards and lose 2 life. | Rituel Vous piochez deux cartes et vous perdez 2 points de vie. | Rituel | ||||
69. | Marsh Casualties Sorcery Kicker 3 Creatures target player controls get -1/-1 until end of turn. If Marsh Casualties was kicked, those creatures get -2/-2 until end of turn instead. | Rituel Kick 3 Les créatures que le joueur ciblé contrôle gagnent -1/-1 jusqu'à la fin du tour. Si les Victimes des marécages ont été kickées, ces créatures gagnent -2/-2 jusqu'à la fin du tour à la place. | Rituel | ||||
70. | Treasured Find Sorcery Return target card from your graveyard to your hand. Exile Treasured Find. | Rituel Renvoyez une carte ciblée depuis votre cimetière dans votre main. Exilez la Trouvaille. | Rituel | ||||
71. | Last Kiss Instant Last Kiss deals 2 damage to target creature and you gain 2 life. | Éphémère Le Dernier baiser inflige 2 blessures à la créature ciblée et vous gagnez 2 points de vie. | Éphémère | ||||
72. | Stab Wound Enchantment - Aura Enchant creature Enchanted creature gets -2/-2. At the beginning of enchanted creature's controller, that player loses 2 life. | Enchantement - aura Enchanter : créature La créature enchantée gagne -2/-2. Au début de l'entretien du contrôleur de la créature enchantée, ce joueur perd 2 points de vie. | Enchantement | ||||
73. | Underworld Connections Enchantment - Aura Enchant Land Enchanted Land has ", Pay 1 life: Draw a card.". | Enchantement - aura Enchanter : terrain Le terrain enchanté a ", payez un point de vie : Piochez une carte.". | Enchantement | ||||
74. | Consume Strength Instant Target creature gets +2/+2 until end of turn. Another target creature gets -2/-2 until end of turn. | Éphémère La créature ciblée gagne +2/+2 jusqu'à la fin du tour. Une autre créature ciblée gagne -2/-2 jusqu'à la fin du tour. | Éphémère | ||||
75. | Grisly Spectacle Instant Destroy target nonartifact creature. Its controller puts a number of cards equal to that creature's power from the top of his or her library into his or her graveyard. | Éphémère Détruisez la créature non-artefact ciblée. Son contrôleur met dans son cimetière, depuis le dessus de sa bibliothèque, un nombre de cartes égal à la force de cette créature. | Éphémère | ||||
76. | Golgari Guildgate Land - Gate Golgari Guildgate enters the battlefield tapped. : Add or to your mana pool. | Terrain - porte La Porte de la guilde de Golgari arrive sur le champ de bataille engagée. : Ajoutez ou à votre réserve. | Terrain | ||||
77. | Rogue's Passage Land : Add . to your mana pool. , : Target creature can't be blocked this turn. | Terrain : Ajoutez . à votre réserve. , : La créature ciblée ne peut pas être bloquée ce tour-ci. | Terrain | ||||
78. | Tainted Wood Land : Add 1 to your mana pool. : Add or to your mana pool. Activate this ability only if you control a Swamp. | Terrain : Ajoutez 1 à votre réserve. : Ajoutez ou à votre réserve. N'activez cette capacité que si vous contrôlez un marais. | Terrain | ||||
79. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
80. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
81. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
82. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
83. | Swamp Basic Land - Swamp | Terrain de base - marais | Terrain de base | ||||
84. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
85. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
86. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
87. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base | ||||
88. | Forest Basic Land - Forest | Terrain de base - forêt | Terrain de base |