Duel Decks : Speed vs Cunning

Racing across the blazing steppe, the wave of attackers crests the barren hills. Nothing can stop their reckless advance. These warriors live fast, fight hard, and strike terror into the hearts of those in their path. The scarred countryside seems abandoned. Then, suddenly, hidden fighters spring from ambush. The overconfident enemy recoils in surprise, outflanked and outsmarted. Who will prevail, the swift or the sly?

Deck Design and Deck Development: Chris Millar and Sam Stoddard
Official Three-Letter Code: DDN
Twitter Hashtag: #MTGSVC
Languages Available: English, Japanese
Release Date: September 5, 2014
MSRP: $19.99



Editor's Note: For those of you curious about the DDN three-letter code, we give Duel Decks a three-letter code of DD + an incrementing letter of the English alphabet (regardless of deck name.) The previous Duel Deck, Duel Decks: Jace vs. Vraska, was officially DDM, and the next Duel Deck will be DDO. This is great for organizational purposes and tracking their release order, but not conducive to conversations. For that reason we chose to make the hashtag #MTGSVC under the belief it was easier to understand and remember.

Additionally, these will be the first Duel Decks released with Magic's new card frames, so the "DDN" three-letter code will be printed in the lower left of each card in the deck. So it was important to include that information in this announcement.

C.R.Nom VoNom VfManaTypeF/E
1.Zurgo Helmsmasher
Legendary Creature - Orc Warrior

Haste (This creature can attack, T and Q as soon as it comes under your control.)

Zurgo Helmsmasher attacks each combat if able.

Zurgo Hemlsmasher has indestructible as long as it's your turn.

Whenever a creature dealt damage by Zurgo Helmsmasher this turn dies, put a +1/+1 counter on Zurgo Hemlsmasher.

Créature légendaire - orque et guerrier

Célérité (Cette créature peut attaquer, T et Q dès qu'elle arrive sous votre contrôle.)

Zurgo Brisecasque attaque à chaque combat si possible.

Zurgo Brisecasque a l'indestructible tant que c'est votre tour.

À chaque fois qu'une créature qui a subi des blessures de Zurgo Brisecasque ce tour-ci meurt, mettez un marqueur +1/+1 sur Zurgo Brisecasque.
 Créature légendaire7/2
47.Willbender
Creature - Human Wizard

Morph $2 (You may cast this face down as a 2/2 creature for . Turn it face up any time for its morph cost.)

When Willbender is turned face up, change the target of target spell or ability with a single target.

Créature - humain et sorcier

Mue $2 (Vous pouvez lancer cette carte face cachée comme une créature 2/2 pour . Retournez-la quand vous le désirez pour son coût de mue.)

Quand le Plieur de volonté est retourné face visible, changez la cible du sort ou de la capacité ciblé avec une cible unique.
 Créature1/2
70.Whiplash Trap
Instant - Trap

If an opponent had two or more creatures enter the battlefield under his or her control this turn, you may pay rather than pay Whiplash Trap’s mana cost.

Return two target creatures to their owners' hand.

Éphémère - piège

Si un adversaire a fait arriver, sous son contrôle, au moins deux créatures sur le champ de bataille ce tour-ci, vous pouvez payer au lieu du coût de mana du Piège cingleur.

Renvoyez deux créatures ciblées dans les mains de leurs propriétaires.
 Éphémère 
69.Traumatic Visions
Instant

Counter target spell.

Basic landcycling .

Éphémère

Contrecarrez le sort ciblé.

Recyclage de terrain de base .
 Éphémère 
58.Thousand Winds
Creature - Elemental

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)

Morph (You may cast this face down as a 2/2 creature for . Turn it face up any time for its morph cost.)

When Thousand Winds is turned face up, return all other tapped creature to their owner's hand.

Créature - élémental

Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.)

Mue (Vous pouvez lancer cette carte face cachée comme une créature 2/2 pour . Retournez-la quand vous le désirez pour son coût de mue.)

Lorsque Thousand Winds est retourné face visible, renvoyez toutes les autres créatures engagées dans la main de leur propriétaire.
 Créature5/6
74.Terramorphic Expanse
Land

, Sacrifice Terramorphic Expanse: Search your library for a basic land card and put it onto the battlefield tapped. Then shuffle your library.

Terrain

, sacrifiez l'Immensité terramorphe : Cherchez une carte de terrain de base dans votre bibliothèque et mettez-la sur le champ de bataille engagée. Mélangez ensuite votre bibliothèque.
 Terrain 
62.Swift Justice
Instant

Until end of turn, target creature gets +1/+0 and gains first strike and lifelink (Damage dealt by this card also causes its controller to gain that much life.) .

Éphémère

Jusqu'à la fin du tour, la créature ciblée gagne +1/+0 et elle acquiert l'initiative et le lien de vie (Les blessures infligées par cette carte font aussi gagner autant de points de vie à son contrôleur.).
 Éphémère 
39.Swamp
Basic Land - Swamp


Terrain de base - marais

 Terrain de base 
40.Swamp
Basic Land - Swamp


Terrain de base - marais

 Terrain de base 
41.Swamp
Basic Land - Swamp


Terrain de base - marais

 Terrain de base 
53.Stonecloaker
Creature - Gargoyle

Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)

When Stonecloaker enters the battlefield, return a creature you control to it's owner's hand.

When Stonecloaker enters the battlefield, exile target card from a graveyard.

Créature - gargouille

Flash (Vous pouvez lancer ce sort à tout moment où vous pourriez lancer un éphémère.)

Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.)

Quand l'Enveloppeur de pierre arrive sur le champ de bataille, renvoyez une créature que vous contrôlez dans la main de son propriétaire.

Quand l'Enveloppeur de pierre arrive sur le champ de bataille, exilez la carte ciblée depuis un cimetière.
 Créature3/2
68.Steam Augury
Instant

Reveal the top five cards of your library and separate them into two piles. An opponent chooses one of those piles. Put that pile into your hand and the other into your graveyard.

Éphémère

Révélez les cinq cartes du dessus de votre bibliothèque et séparez-les en deux tas. Un adversaire choisit l'un de ces tas. Mettez ce tas dans votre main et l'autre dans votre cimetière.
 Éphémère 
61.Stave Off
Instant

Target creature gains protection from the color of your choice until end of turn.

Éphémère

La créature ciblée acquiert la protection contre la couleur de votre choix jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère 
59.Sphinx of Uthuun
Creature - Sphinx

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)

When Sphinx of Uthuun enters the battlefield, reveal the top five cards of your library. An opponent separates those cards into two piles. Put one pile into your hand and the other into your graveyard.

Créature - sphinx

Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.)

Quand le Sphinx d'Uthuün arrive sur le champ de bataille, révélez les cinq cartes du dessus de votre bibliothèque. Un adversaire sépare ces cartes en deux tas. Mettez l'un de ces tas dans votre main et l'autre dans votre cimetière.
 Créature5/6
48.Sparkmage Apprentice
Creature - Human Wizard

When Sparkmage Apprentice enters the battlefield, it deals 1 damage to target creature or player.

Créature - humain et sorcier

Quand l'Apprenti étincemage arrive sur le champ de bataille, il inflige 1 blessure à une cible, créature ou joueur.
 Créature1/1
21.Shock
Instant

Shock deals 2 damage to any target.

Éphémère

Le Choc inflige 2 blessures à n'importe quelle cible.
 Éphémère 
12.Shambling Remains
Creature - Zombie Horror

Shambling Remains can't block.

Unearth (: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.).

Créature - zombie et horreur

Les Résidus titubants ne peuvent pas bloquer

Exhumation ( : Renvoyez cette carte depuis votre cimetière sur le champ de bataille. Elle acquiert la célérité. Exilez-la au debut de la prochaine étape de fin, ou si elle devait quitter le champ de bataille. N'exhumez que lorsque vous pourriez lancer un rituel.).
 Créature4/3
18.Scourge Devil
Creature - Devil

When Scourge Devil enters the battlefield, creatures you control get +1/+0 until end of turn.

Unearth (: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.).

Créature - diable

Quand le Diable de la calamité arrive sur le champ de bataille, les créatures que vous contrôlez gagnent +1/+0 jusqu'à la fin du tour.

Exhumation ( : Renvoyez cette carte depuis votre cimetière sur le champ de bataille. Elle acquiert la célérité. Exilez-la au debut de la prochaine étape de fin, ou si elle devait quitter le champ de bataille. N'exhumez que lorsque vous pourriez lancer un rituel.).
 Créature3/3
72.Repeal
Instant

Return target nonland permanent with converted mana cost X to its owner's hand.

Draw a card.

Éphémère

Renvoyez le permanent non-terrain ciblé avec un coût converti de mana de X dans la main de son propriétaire.

Piochez une carte.
 Éphémère 
20.Reckless Abandon
Sorcery

As an additional cost to cast Reckless Abandon, sacrifice a creature.

Reckless Abandon deals 4 damage to target creature or player.

Rituel

En tant que coût supplémentaire pour lancer la Pure inconscience, sacrifiez une créature.

La Pure inconscience inflige 4 blessures à une cible, créature ou joueur.
 Rituel 
38.Plains
Basic Land - Plains


Terrain de base - plaine

 Terrain de base 
79.Plains
Basic Land - Plains


Terrain de base - plaine

 Terrain de base 
80.Plains
Basic Land - Plains


Terrain de base - plaine

 Terrain de base 
81.Plains
Basic Land - Plains


Terrain de base - plaine

 Terrain de base 
28.Orcish Cannonade
Instant

Orcish Cannonade deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.

Draw a card.

Éphémère

La Canonnade orque inflige 2 blessures à une cible, créature ou joueur et vous inflige 3 blessures.

Piochez une carte.
 Éphémère 
19.Oni of Wild Places
Creature - Demon Spirit

Haste (This creature can attack, T and Q as soon as it comes under your control.)

At the beginning of your upkeep, return a red creature you control to its owner's hand.

Créature - démon et esprit

Célérité (Cette créature peut attaquer, T et Q dès qu'elle arrive sous votre contrôle.)

Au début de votre entretien, renvoyez une créature rouge que vous contrôlez dans la main de son propriétaire.
 Créature6/5
16.Ogre Battledriver
Creature - Ogre Warrior

Whenever another creature enters the battlefield under your control, that creature gets +2/+0 and gains haste until end of turn.

Créature - ogre et guerrier

À chaque fois qu'une autre créature arrive sur le champ de bataille sous votre contrôle, cette créature gagne +2/+0 et acquiert la célérité (Cette créature peut attaquer, T et Q dès qu'elle arrive sous votre contrôle.) jusqu'à la fin du tour.
 Créature3/3
34.Nomad Outpost
Land

Nomad Outpost enters the battlefield tapped.

: Add , or to your mana pool.

Terrain

L'Avant-poste nomade arrive sur le champ de bataille engagée.

: Ajoutez , ou à votre réserve.
 Terrain 
73.Mystic Monastery
Land

Mystic Monastery enters the battlefield tapped.

: Add , or to your mana pool.

Terrain

Le Monastère mystique arrive sur le champ de bataille engagée.

: Ajoutez , ou à votre réserve.
 Terrain 
35.Mountain
Basic Land - Mountain


Terrain de base - montagne

 Terrain de base 
36.Mountain
Basic Land - Mountain


Terrain de base - montagne

 Terrain de base 
37.Mountain
Basic Land - Mountain


Terrain de base - montagne

 Terrain de base 
78.Mountain
Basic Land - Mountain


Terrain de base - montagne

 Terrain de base 
50.Master Decoy
Creature - Human Soldier

, : Tap target creature.

Créature - humain et soldat

, : Engagez la créature ciblée.
 Créature1/2
13.Mardu Heart-Piercer
Creature - Human Archer

Raid — When Mardu Heart-Piercer enters the battlefield, if you attacked this turn, Mardu Heart-Piercer deals 2 damage to target creature or player.

Créature - humain et archer

Saccage — Lorsque la Perce-cœur marduenne arrive sur le champ de bataille, si vous avez attaqué ce tour-ci, la Perce-cœur marduenne inflige 2 blessures à une cible, créature ou joueur.
 Créature2/3
64.Mana Leak
Instant

Counter target spell unless its controller pays .

Éphémère

Contrecarrez le sort ciblé à moins que son contrôleur ne paye .
 Éphémère 
49.Lone Missionary
Creature - Kor Monk

When Lone Missionary enters the battlefield, you gain 4 life.

Créature - kor et moine

Quand le Missionnaire solitaire arrive sur le champ de bataille, vous gagnez 4 points de vie.
 Créature2/1
65.Lightning Helix
Instant

Lightning Helix deals 3 damage to target creature or player and you gain 3 life.

Éphémère

L'Hélice d'éclairs inflige 3 blessures à une cible, créature ou joueur, et vous gagnez 3 points de vie.
 Éphémère 
56.Lightning Angel
Creature - Angel

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)

Vigilance (Attacking doesn't cause this creature to tap.)

Haste (This creature can attack, T and Q as soon as it comes under your control.).

Créature - ange

Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.)

Vigilance (Attaquer avec cette créature ne la fait pas s'engager.)

Célérité (Cette créature peut attaquer, T et Q dès qu'elle arrive sous votre contrôle.).
 Créature3/4
4.Leonin Snarecaster
Creature - Cat Soldier

When Leonin Snarecaster enters the battlefield, you may tap target creature.

Créature - chat et soldat

Quand le Braconnier léonin arrive sur le champ de bataille, vous pouvez engagez une créature ciblée.
 Créature2/1
15.Krenko, Mob Boss
Legendary Creature - Goblin Warrior

: Create X 1/1 red Goblin creature tokens, where X is the number of Goblins you control.

Créature légendaire - gobelin et guerrier

: Créez X jetons de créature 1/1 rouge Gobelin, X étant le nombre de gobelins que vous contrôlez.
 Créature légendaire3/3
25.Krenko's Command
Sorcery

Put two 1/1 red Goblin creature tokens onto the battlefield.

Rituel

Mettez sur le champ de bataille deux jetons de créature 1/1 rouge Gobelin.
 Rituel 
52.Kor Hookmaster
Creature - Kor Soldier

When Kor Hookmaster enters the battlefield, tap target creature an opponent controls. That creature doesn't untap during its controller's next untap step.

Créature - kor et soldat

Quand la Maîtresse aux crochets kor arrive sur le champ de bataille, engagez une créature ciblée qu'un adversaire contrôle. Cette créature ne se dégage pas pendant la prochaine étape de dégagement de son contrôleur.
 Créature2/2
11.Kathari Bomber
Creature - Bird Shaman

Flying (This creature can't be blocked except by creatures with flying or reach.)

When Kathari Bomber deals combat damage to a player, put two 1/1 red Goblin creature tokens onto the battlefield and sacrifice Kathari Bomber.

Unearth (: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.).

Créature - oiseau et shamane

Vol (Cette créature ne peut être bloquée que par des créatures avec le vol ou la portée.)

Quand le Grenadier kathari inflige des blessures de combat à un joueur, mettez sur le champ de bataille deux jetons de créature 1/1 rouge Gobelin et sacrifiez le Grenadier kathari.

Exhumation ( : Renvoyez cette carte depuis votre cimetière sur le champ de bataille. Elle acquiert la célérité. Exilez-la au debut de la prochaine étape de fin, ou si elle devait quitter le champ de bataille. N'exhumez que lorsque vous pourriez lancer un rituel.).
 Créature2/2
46.Jeskai Elder
Creature - Human Monk

Prowess (Whenever you cast a noncreature spell, this creature gets +1/+1 until end of turn.)

Whenever Jeskai Elder deals combat damage to a player, you may draw a card. If you do, discard a card.

Créature - humain et moine

Prouesse (À chaque fois que vous lancez un sort non-créature, cette créature gagne +1/+1 jusqu'à la fin du tour.)

À chaque fois que la Doyenne jeskaï inflige des blessures de combat à un joueur, vous pouvez piocher une carte. Si vous faites ainsi, défaussez-vous d'une carte.
 Créature1/2
75.Island
Basic Land - Island


Terrain de base - île

 Terrain de base 
76.Island
Basic Land - Island


Terrain de base - île

 Terrain de base 
77.Island
Basic Land - Island


Terrain de base - île

 Terrain de base 
67.Inferno Trap
Instant - Trap

If you've been dealt damage by two or more creatures this turn, you may pay rather than pay Inferno Trap's mana cost.

Inferno Trap deals 4 damage to target creature.

Éphémère - piège

Si vous avez subi des blessures d'au moins deux créatures ce tour-ci, vous pouvez payer au lieu du coût de mana du Piège à fournaise.

Le Piège à fournaise inflige 4 blessures à la créature ciblée.
 Éphémère 
3.Infantry Veteran
Creature - Human Soldier

: Target attacking creature gets +1/+1 until end of turn.

Créature - humain et soldat

: La créature attaquante ciblée gagne +1/+1 jusqu'à la fin du tour.
 Créature1/1