Duel Decks : Garruk Vs Liliana

A hunter to the core, and adept at summoning savage creatures, Garruk Wildspeaker thrives on pushing himself to greater and greater limits in his quest to be the ultimate predator. But now, he faces his most dangerous prey: A fellow Planeswalker.

Specializing in spells that reanimate the dead, corrupt the living, and unlock power from death, Liliana Vess possesses beauty that belies her necromantic power. What will happen when a force of raw, untamed nature confronts a being consumed by dark and demonic urges?

These ready-to-play 60-card decks showcase some of the best spells that green and black Planeswalkers have in their arsenal. Duel Decks: Garruk vs Liliana has eight rare cards, and six cards with new artwork, including foil alternate-art versions of Garruk Wildspeaker and Liliana Vess. Each of the cards in the 60-card decks will be black-bordered and tournament legal. This means that these cards are legal for use in any tournaments where the original printings are still legal.

C.R.Nom VoNom VfManaTypeF/E
1.Garruk Wildspeaker
Legendary Planeswalker - Garruk

[+1]: Untap two target lands.

[-1]: Put a 3/3 green Beast creature token onto the battlefield.

[-4]: Creatures you control get +3/+3 and gain trample until end of turn.

Planeswalker légendaire - Garruk

[+1] : Dégagez deux terrains ciblés.

[-1] : Mettez sur le champ de bataille un jeton de créature 3/3 verte Bête.

[-4] : Les créatures que vous contrôlez gagnent +3/+3 et acquièrent le piétinement jusqu'à la fin du tour.
 Planeswalker légendaire/3
2.Basking Rootwalla
Creature - Lizard

: Basking Rootwalla gets +2/+2 until end of turn. Activate this ability only once each turn.

Madness .

Créature - lézard

: L'Agame pèlerin gagne +2/+2 jusqu'à la fin du tour. N'activez cette capacité qu'une seule fois par tour.

Folie .
 Créature1/1
3.Albino Troll
Creature - Troll

Echo

: Regenerate Albino Troll.

Créature - troll

Écho

: Régénérez le Troll albinos.
 Créature3/3
4.Vine Trellis
Creature - Plant Wall

Defender

: Add to your mana pool.

Créature - plante et mur

Défenseur

: Ajoutez à votre réserve.
 Créature0/4
5.Wild Mongrel
Creature - Dog

Discard a card: Wild Mongrel gets +1/+1 and becomes the color of your choice until end of turn.

Créature - chien

Défaussez-vous d'une carte : Le Bâtard sauvage gagne +1/+1 et devient de la couleur de votre choix jusqu'à la fin du tour.
 Créature2/2
6.Wirewood Savage
Creature - Elf

Whenever a Beast enters the battlefield, you may draw a card.

Créature - elfe

À chaque fois qu'une bête arrive sur le champ de bataille, vous pouvez piocher une carte.
 Créature2/2
7.Blastoderm
Creature - Beast

Shroud

Fading .

Créature - bête

Linceul

Évanescence .
 Créature5/5
8.Ravenous Baloth
Creature - Beast

Sacrifice a Beast: You gain 4 life.

Créature - bête

Sacrifiez une bête : Vous gagnez 4 points de vie.
 Créature4/4
9.Stampeding Wildebeests
Creature - Beast

Trample

At the beginning of your upkeep, return a green creature you control to its owner's hand.

Créature - bête

Piétinement

Au début de votre entretien, renvoyez une créature verte que vous contrôlez dans la main de son propriétaire.
 Créature5/4
10.Indrik Stomphowler
Creature - Beast

When Indrik Stomphowler enters the battlefield, destroy target artifact or enchantment.

Créature - bête

Quand l'Indrik hurlepiaffe arrive sur le champ de bataille, détruisez l'artefact ou l'enchantement ciblé.
 Créature4/4
11.Krosan Tusker
Creature - Boar Beast

Cycling

When you cycle Krosan Tusker, you may search your library for a basic land card, reveal that card, put it into your hand, then shuffle your library.

Créature - sanglier et bête

Recyclage

Quand vous recyclez le Terrocorne krosian, vous pouvez chercher dans votre bibliothèque une carte de terrain de base, la révéler, la mettre dans votre main, puis mélangez votre bibliothèque.
 Créature6/5
12.Plated Slagwurm
Creature - Wurm

Hexproof.

Créature - guivre

Défense talismanique.
 Créature8/8
13.Genju of the Cedars
Enchantment - Aura

Enchant Forest

: Enchanted Forest becomes a 4/4 green Spirit creature until end of turn. It's still a land.

When enchanted Forest is put into a graveyard, you may return Genju of the Cedars from your graveyard to your hand.

Enchantement - aura

Enchanter : forêt

: La forêt enchantée devient une créature verte 4/4 Esprit jusqu'à la fin du tour. Elle est toujours un terrain.

Quand la forêt enchantée est mise dans un cimetière, vous pouvez renvoyer le Genju des cèdres depuis votre cimetière dans votre main.
 Enchantement 
14.Giant Growth
Instant

Target creature gets +3/+3 until end of turn.

Éphémère

La créature ciblée gagne +3/+3 jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère 
15.Rancor
Enchantment - Aura

Enchant creature

Enchanted creature gets +2/+0 and has trample.

When Rancor is put into a graveyard from the battlefield, return Rancor to its owner's hand.

Enchantement - aura

Enchanter : créature

La créature enchantée gagne +2/+0 et le piétinement.

Quand la Rancœur est mise dans un cimetière depuis le champ de bataille, renvoyez la Rancœur dans la main de son propriétaire.
 Enchantement 
16.Lignify
Enchantment - Treefolk Aura

Enchant creature

Enchanted creature is a 0/4 Treefolk with no abilities.

Enchantement - sylvin et aura

Enchanter : créature

La créature enchantée est un sylvin 0/4 sans capacité.
 Enchantement 
17.Nature's Lore
Sorcery

Search your library for a Forest card and put that card onto the battlefield. Then shuffle your library.

Rituel

Cherchez dans votre bibliothèque une carte de forêt et mettez cette carte sur le champ de bataille. Mélangez ensuite votre bibliothèque.
 Rituel 
18.Elephant Guide
Enchantment - Aura

Enchant creature

Enchanted creature gets +3/+3.

When enchanted creature is put into a graveyard, put a 3/3 green Elephant creature token onto the battlefield.

Enchantement - aura

Enchanter : créature

La créature enchantée gagne +3/+3.

Quand la créature enchantée est mise dans un cimetière, mettez sur le champ de bataille un jeton de créature verte 3/3 Éléphant.
 Enchantement 
19.Invigorate
Instant

If you control a Forest, rather than pay Invigorate's mana cost, you may have an opponent gain 3 life.

Target creature gets +4/+4 until end of turn.

Éphémère

Si vous contrôlez une forêt, au lieu de payer le coût de mana de la Revigoration, vous pouvez faire qu'un adversaire gagne 3 points de vie.

La créature ciblée gagne +4/+4 jusqu'à la fin du tour.
 Éphémère 
20.Serrated Arrows
Artifact

Serrated Arrows enters the battlefield with three arrowhead counters on it.

At the beginning of your upkeep, if there are no arrowhead counters on Serrated Arrows, sacrifice it.

, Remove an arrowhead counter from Serrated Arrows: Put a -1/-1 counter on target creature.

Artefact

Les Flèches barbelées arrivent sur le champ de bataille avec trois marqueurs « fer de flèche » sur elles.

Au début de votre entretien, s'il n'y a pas de marqueur « fer de flèche » sur les Flèches barbelées, sacrifiez-les.

, retirez un marqueur « fer de flèche » des Flèches barbelées : Mettez un marqueur -1/-1 sur la créature ciblée.
 Artefact 
21.Harmonize
Sorcery

Draw three cards.

Rituel

Piochez trois cartes.
 Rituel 
22.Rude Awakening
Sorcery

Choose one - Untap all lands you control; or until end of turn, lands you control become 2/2 creatures that are still lands.

Entwine .

Rituel

Choisissez l'un - Dégagez tous les terrains que vous contrôlez ; ou, jusqu'à la fin du tour, les terrains que vous contrôlez deviennent des créatures 2/2 qui sont toujours des terrains.

Union .
 Rituel 
23.Beast Attack
Sorcery

Put a 4/4 green Beast creature token onto the battlefield.

Flashback (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.).

Rituel

Mettez sur le champ de bataille un jeton de créature 4/4 verte Bête.

Flashback (Vous pouvez lancer cette carte depuis votre cimetière pour son coût de flashback. Exilez-la ensuite.).
 Rituel 
24.Overrun
Sorcery

Creatures you control get +3/+3 and gain trample until end of turn.

Rituel

Les créatures que vous contrôlez gagnent +3/+3 et acquièrent le piétinement jusqu'à la fin du tour.
 Rituel 
25.Windstorm
Instant

Windstorm deals X damage to each creature with flying.

Éphémère

La Trombe inflige X blessures à chaque créature avec le vol.
 Éphémère 
26.Slippery Karst
Land

Slippery Karst enters the battlefield tapped.

: Add to your mana pool.

Cycling .

Terrain

Le Karst glissant arrive sur le champ de bataille engagé.

: Ajoutez à votre réserve.

Recyclage .
 Terrain 
27.Treetop Village
Land

Treetop Village enters the battlefield tapped.

: Add to your mana pool.

: Treetop Village becomes a 3/3 green Ape creature with trample until end of turn. It's still a land.

Terrain

Le Village arboricole arrive sur le champ de bataille engagé.

: Ajoutez à votre réserve.

: Le Village arboricole devient une créature verte Grand Singe 3/3 avec le piétinement jusqu'à la fin du tour. C'est toujours un terrain.
 Terrain 
28.Forest
Basic Land - Forest


Terrain de base - forêt

 Terrain de base 
29.Forest
Basic Land - Forest


Terrain de base - forêt

 Terrain de base 
30.Forest
Basic Land - Forest


Terrain de base - forêt

 Terrain de base 
31.Forest
Basic Land - Forest


Terrain de base - forêt

 Terrain de base 
32.Liliana Vess
Legendary Planeswalker - Liliana

[+1]: Target player discards a card.

[-2]: Search your library for a card, then shuffle your library and put that card on top of it.

[-8]: Put all creature cards in all graveyards onto the battlefield under your control.

Planeswalker légendaire - Liliana

[+1] : Le joueur ciblé se défausse d'une carte.

[-2] : Cherchez dans votre bibliothèque une carte, mélangez votre bibliothèque et mettez cette carte au-dessus de celle-ci.

[-8] : Mettez sous votre contrôle sur le champ de bataille toutes les cartes de créature de tous les cimetières.
 Planeswalker légendaire/5
33.Deathgreeter
Creature - Human Shaman

Whenever another creature dies, you may gain 1 life.

Créature - humain et shamane

À chaque fois qu'une autre créature meurt, vous pouvez gagner 1 point de vie.
 Créature1/1
34.Ghost-Lit Stalker
Creature - Spirit

, : Target player discards two cards. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.

Channel - , Discard Ghost-Lit Stalker: Target player discards four cards. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.

Créature - esprit

, : Le joueur ciblé se défausse de deux cartes. N'activez cette capacité que lorsque vous pourriez lancer un rituel.

Transfert - , défaussez-vous du Pisteur nimbé de fantômes : Le joueur ciblé se défausse de quatre cartes. N'activez cette capacité que lorsque vous pourriez lancer un rituel.
 Créature1/1
35.Vampire Bats
Creature - Bat

Flying

: Vampire Bats gets +1/+0 until end of turn. Activate this ability no more than twice each turn.

Créature - chauve-souris

Vol

: Les Chauves-souris vampires gagnent +1/+0 jusqu'à la fin du tour. N'activez pas cette capacité plus de deux fois à chaque tour.
 Créature0/1
36.Drudge Skeletons
Creature - Skeleton

: Regenerate Drudge Skeletons.

Créature - squelette

: Régénérez les Squelettes serviles.
 Créature1/1
37.Ravenous Rats
Creature - Rat

When Ravenous Rats enters the battlefield, target opponent discards a card.

Créature - rat

Quand les Rats voraces arrivent sur le champ de bataille, l'adversaire ciblé se défausse d'une carte.
 Créature1/1
38.Fleshbag Marauder
Creature - Zombie Warrior

When Fleshbag Marauder enters the battlefield, each player sacrifices a creature.

Créature - zombie et guerrier

Quand le Maraudeur sacpeau arrive sur le champ de bataille, chaque joueur sacrifie une créature.
 Créature3/1
39.Phyrexian Rager
Creature - Horror

When Phyrexian Rager enters the battlefield, you draw a card and you lose 1 life.

Créature - horreur

Quand la Furie phyrexiane arrive sur le champ de bataille, vous piochez une carte et vous perdez 1 point de vie.
 Créature2/2
40.Urborg Syphon-Mage
Creature - Human Spellshaper

, , Discard a card: Each other player loses 2 life. You gain life equal to the life lost this way.

Créature - humain et sortisan

, , défaussez-vous d'une carte : Chaque autre joueur perd 2 points de vie. Vous gagnez autant de points de vie que ceux perdus de cette manière.
 Créature2/2
41.Wall of Bone
Creature - Skeleton Wall

Defender

: Regenerate Wall of Bone.

Créature - squelette et mur

Défenseur

: Régénérez le mur d'ossements.
 Créature1/4
42.Faerie Macabre
Creature - Faerie Rogue

Flying

Discard Faerie Macabre: Exile up to two target cards from graveyards.

Créature - peuple fée et gredin

Vol

Défaussez-vous de la Færie macabre : Exilez jusqu'à deux cartes ciblées depuis les cimetières.
 Créature2/2
43.Howling Banshee
Creature - Spirit

Flying

When Howling Banshee enters the battlefield, each player loses 3 life.

Créature - esprit

Vol

Quand la Banshee hurlante arrive sur le champ de bataille, chaque joueur perd 3 points de vie.
 Créature3/3
44.Keening Banshee
Creature - Spirit

Flying

When Keening Banshee enters the battlefield, target creature gets -2/-2 until end of turn.

Créature - esprit

Vol

Quand la Banshee psalmodiante arrive sur le champ de bataille, la créature ciblée gagne -2/-2 jusqu'à la fin du tour.
 Créature2/2
45.Twisted Abomination
Creature - Zombie Mutant

: Regenerate Twisted Abomination

Swampcycling .

Créature - zombie et mutant

: Régénérez l'Abomination perverse.

Recyclage de marais .
 Créature5/3
46.Skeletal Vampire
Creature - Vampire Skeleton

Flying

When Skeletal Vampire enters the battlefield, put two 1/1 black Bat creature tokens with flying onto the battlefield.

, Sacrifice a Bat: Put two 1/1 black Bat creature tokens with flying onto the battlefield.

Sacrifice a Bat: Regenerate Skeletal Vampire.

Créature - vampire et squelette

Vol

Quand le Vampire squelette arrive sur le champ de bataille, mettez sur le champ de bataille deux jetons de créature noire 1/1 Chauve-souris avec le vol.

, sacrifiez une chauve-souris: Mettez sur le champ de bataille deux jetons de créature noire 1/1 Chauve-souris avec le vol.

Sacrifiez une chauve-souris: Régénérez le Vampire squelette.
 Créature3/3
47.Genju of the Fens
Enchantment - Aura

Enchant Swamp

: Until end of turn, enchanted Swamp becomes a 2/2 black Spirit creature with ": This creature gets +1/+1 until end of turn." It's still a land.

When enchanted Swamp is put into a graveyard, you may return Genju of the Fens from your graveyard to your hand.

Enchantement - aura

Enchanter : marais

: Jusqu'à la fin du tour, le marais enchanté devient une créature noire 2/2 Esprit avec « : Cette créature gagne +1/+1 jusqu'à la fin du tour. » C'est toujours un terrain.

Quand le marais enchanté est mis dans un cimetière, vous pouvez renvoyer Genju des maremmes depuis votre cimetière dans votre main.
 Enchantement 
48.Bad Moon
Enchantment

Black creatures get +1/+1.

Enchantement

Les créatures noires gagnent

+1/+1.
 Enchantement 
49.Sign in Blood
Sorcery

Target player draws two cards and loses 2 life.

Rituel

Le joueur ciblé pioche deux cartes et perd 2 points de vie.
 Rituel 
50.Vicious Hunger
Sorcery

Vicious Hunger deals 2 damage to target creature and you gain 2 life.

Rituel

La Faim violente inflige 2 blessures à la créature ciblée et vous gagnez 2 points de vie.
 Rituel